۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80043601
T T
۰ نفر

بجنورد - مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي گفت: امسال 17 هزار و 200 نفر از جمعيت زير پوشش اين اداره كل در طرح پايش سلامت شركت كردند.

به گزارش ایرنا 'حسن براتی زاده' روز شنبه اظهار داشت: این جمعیت شركت كننده در طرح پایش سلامت شامل والدین شهدا، همسران مسن شهدا، جانبازان و آزادگان هستند.

وی همچنین پوشش بیمه تكمیلی خانواده معظم شهدای استان به تعداد 13 هزار و 20 نفر

در سال جاری خبر داد.

براتی زاده افزود: این اداره كل در سال جاری 74 نفر به حج تمتع و 444 نفر به عمره مفرده و چهار هزار و 947 نفر به اردوهای هجرت اعزام كرده است.

وی به خدمات فرهنگی این اداره كل برای دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش اشاره كردو گفت: در این مدت به دو هزار و 17 نفر دانشجو و دانش آموز خدمات ارایه شده است.

براتی زاده همچنین از برگزاری 147 یادواره شهید با همكاری نهادهای مختلف استان خبر داد و افزود: برپایی یادواره شهدا نقش بسزایی در نهادینه شدن فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه دارد.

وی گفت: زیرا امنیت، سازندگی و پیشرفت كنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون شهدایی است كه بدون چشم داشتی با صبر و استقامت، بصیرت و بینش، جان خود را نثار راه انقلاب كردند.

وی به طرح ساماندهی گلزار شهدای استان اشاره كرد و افزود: تاكنون 155گلزار از 374 گلزار شهدای موجود در این استان ساماندهی شده است و بقیه نیز در دوره سه ساله ساماندهی خواهد شد.

خراسان شمالی دو هزار 600 شهید، شش هزار جانباز و 376 آزاده دارد.ك/1

7184/623