۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 80040053
T T
۰ نفر

قصرشيرين - فرماندار گيلانغرب از اجراي طرحهاي نظارت بر بازار و كنترل قيمتها در ايام تعطيلات نوروز براي رفاه شهروندان و مسافران نوروزي خبر داد و گفت: اجراي اين طرحها از ابتداي اسفند با همكاري تعزيرات حكومتي، اداره صنعت معدن و تجارت و امور صنفي آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اردشیر رستمی' روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار گیلانغرب همچنین از ذخیره سازی و آغاز توزیع 83 تن برنج و روغن، 18 تن گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم خبر داد.

وی افزود: توزیع 140 تن میوه شامل (سیب و پرتغال) برای تنظیم بازار این شهرستان از امروز آغاز شده و در روزهای پایانی سال و همچنین تعطیلات نوروز براساس قیمت مصوب كمتر از نرخ بازار ادامه پیدا می كند.

رستمی تصریح كرد: عرضه خواروبار و مایحتاج عمومی مردم نیز با تخفیف 10 تا 15 درصد از طریق 62 غرفه مستقر در نمایشگاه بهاره در این شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: دو اكیپ بازرسی واحدهای صنفی و خدماتی نیز در ایام آخر سال و تعطیلات نوروز بطور مستمر از ساعت هشت صبح تا 20 به منظور كنترل قیمتها و نظارت بر عملكرد واحدهای صنفی و خدماتی فعالیت خواهند كرد.

رستمی گفت: در یكسال گذشته 443 فقره پرونده تخلفات واحدهای صنفی كه عمده آنها گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده و یك مورد عرضه خارج از شبكه سوخت است از سوی مراجع ذیربط مورد رسیدگی قرار گرفته است و متخلفان به پرداخت 355 میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شده اند.

فرماندار گیلانغرب با هشدار به افراد سودجو گفت: در بررسی های انجام شده در یك ماه گذشته 50 پرونده تعزیراتی برای واحدهای صنفی متخلف تشكیل شده است و براساس قانون با این متخلفان بشدت برخورد می شود.ك/2

7398/9102/567