۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 80038320
T T
۰ نفر

بوشهر- مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال دو هزارو 399كلاس درس در قالب 418آموزشگاه در17منطقه اين استان آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي است.

خلیل رضایی سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بیشترین تمركز كلاس های آماده شده برای اسكان میهمانان نوروزی در شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان است.

وی اضافه كرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب استان بوشهر درایام نوروز و هجوم مسافران نوروزی به این استان از مجموع كلاس های آماده شده 156كلاس درس در ایناستان علاوه بر داشتن امكانات نظیر فرش، اجاق گاز و یخچال به تلویزیون نیز تجهیز شده است.

رضایی با بیان اینكه استان بوشهراز جمله پنج استان اول در جذب مسافر در ایام نوروز در كشور است یادآورشد: امسال برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی مبلغ یك میلیارد و 200میلیون ریال اعتبار برای خرید تجهیزات و امكانات تخصیص یافته كه به مدارس تحویل شده است.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه كرد: همچنین با دستگاه های امنیتی، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعیت هلال احمر و استانداری بوشهر نیز هماهنگی های ویژه صورت گرفته است.

رضایی اظهارداشت: با توجه به امكانات موجود آمادگی داریم روزانه پذیرای 30هزار میهمان نوروزی در استان بوشهر باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر كلاس های درس خوابگاه های دانش آموزی، سالن های ورزشی و اردوگاه های آموزش و پرورش آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را دارند.

رضایی اضافه كرد: اكنون سایت اسكان میهمانان نوروزی فعال شده و ثبت نام در این سایت آغاز شده است.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین حداقل یك وعده غذای گرم به دو هزار همكار فرهنگی با خانواده به صورت رایگان توسط خانه معلم شماره یك و دو داده می شود.

وی اظهارداشت: پارسال 183هزار و 707 از میهمانان نوروزی در استان بوشهر از كلاس های درس تجهیز شده پذیرایی شدند. ك/3

629/539