۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 80038184
T T
۰ نفر

پاريس - 'مارين لوپن' رهبر جبهه ملي راست افراطي فرانسه پس از ماه ها تلاش، توانست با كسب حد نصاب اخذ 500 امضا از شهرداران و نمايندگان مجلس ملي، نامزدي خود را در انتخابات رياست جمهوري ارديبهشت ماه اين كشور تثبيت كند.

به گزارش ایرنا، لوپن پس از تلاش های فراوان كه حتی سبب شد درخواست وی در شورای قانون اساسی برای لغو این الزام انتخاباتی رد شود، تنها در كمتر از سه روز به پایان زمان ارائه تاییدیه ها همراه مدارك ثبت نام قطعی موفق شد برای قرار دادن نام خود در فهرست نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اقدام كند.

براساس قوانین انتخاباتی فرانسه، نامزدها مجبورند 500 تاییدیه از شهرداران و نمایندگان مجلس ملی برای امكان حضور در جمع رقبای انتخاباتی در مهلت قانونی تعیین شده ارائه كنند.

این درحالی است كه 'دومینیك دوویلپن' نخست وزیر اسبق فرانسه به عنوان دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری، هنوز نتوانسته در این زمینه موفقیتی كسب كند.

لوپن كه در تلاش های خود با برخورد سرد شهرداران و نمایندگان مجلس مواجه شده بود، نظام انتخاباتی فرانسه را به تلاش برای حذف خود از جمع رقباء متهم و به شورای قانون اساسی شكایت كرد.

برآورد می شود كه رهبر جبهه ملی راست افراطی فرانسه در بهترین شرایط 20 درصد آرا را كسب كند در حالیكه فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست ها و نیكلا ساركوزی رییس جمهوری كنونی از جمع راستگرایان میانه، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری هستند.

لوپن به داشتن باورهای ضد ادیان، خارجی ستیزی و گرایش جدی به لائیسیته شهرت دارد.

اروپام **1495**1516
۰ نفر