۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80038132
T T
۰ نفر

زنجان- استاندار زنجان، با اشاره به آغاز سفرهاي نوروزي در روزهاي آتي،گفت: تامين امنيت و آسايش مسافران نوروزي بايد در اولويت كاري مسئولان استان زنجان قرار بگيرد.

به گزارش ایرنا،'محمد رئوفی ن‍ژاد'، روز سه شنبه در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی، افزود: امنیت یكی از مولفه های اساسی زندگی سالم است لذا تامین امنیت جان و مال مسافران در ایام نوروز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با تاكید بر اینكه باید از ظرفیت ایام نوروز برای معرفی جاذبه های گردشگری استان استفاده شود، خاطر نشان كرد: استان فقط در شهر زنجان خلاصه نمی شود لذا باید امكانات مورد نیاز مسافران را در همه نقاط استان و حتی روستاها مهیا شود.

مقام عالی استان، با اشاره به بازدیدهای انجام شده از محورهای مواصلاتی استان زنجان،خاطر نشان كرد: در برخی از محورها مشكلات موجود مرتفع نشده بود كه این نشان از بی توجهی مسئولان استان می باشد.

رئوفی ن‍ژاد، یادآور شد: بسیاری از مشكلات با مدیریت، تدبیر و نظارت مناسب مرتفع می شود و نیازی به هزینه های كلان ندارد.

وی، ضمن اظهار تاسف از نابسامانی سرویس های بهداشتی و نمازخانه های موجود در پمپ بنزین های واقع در جاده ها، متذكر شد: صاحبان پمپ بنزین های محورهای مواصلاتی استان زنجان ملزم هستند همه خدمات مورد نیاز مسافران را در پمپ بنزین ها با كیفیت مطلوب ارائه كنند.

استاندار زنجان، ضمن تاكید بر فراهم كردن همه نیازهای مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان، خواستار ساماندهی عوارضی ها شد و ابراز كرد: عوارضی ها باید در كنار درآمد زایی و سودآوری به ساماندهی و پاكیزه نگه داشتن محل استقرار خود توجه كنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، نیز در این جلسه با تاكید بر لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر، گفت: نباید با غفلت از امر به معروف و نهی از منكر ناظر وضعیت نامناسب جامعه باشیم.

'فیروز احمدی'، خاطرنشان كرد: اهالی پایتخت شور و شعور حسینی باید با توجه به امر به معروف و نهی از منكر فضای مطلوبی را در جامعه ایجاد كنند تا الگوی همه جانبه سایرین باشند.

وی، با تاكید بر شناسایی و مرتفع كردن مشكلات موجود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، ابراز كرد: میراث معنوی بسیاری در استان زنجان وجود دارد كه مغفول واقع شده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شیخ شهاب الدین سهروردی را از جمله مهم ترین میراث معنوی استان زنجان برشمرد و یادآور شد: برای شناساندن بزرگان علم و فرهنگ در استان زنجان اقدام مناسبی انجام نشده است.

احمدی، افزایش نظارت بر اجرای طرح ها را ضروری دانست و خاطر نشان كرد: در برخی مواقع به دلیل غفلت مدیران نهاد های اجرایی استان طرح ها بر روی كاغذ باقی مانده و عملیاتی نمی شوند.

522/7324