۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۷:۱۴
کد خبر: 80034884
T T
۰ نفر

بيروت - رژيم صهيونيستي براي فرار از شرايط محيطي حاكم بر جنوب لبنان كه اثرات روحي - رواني زيادي بر نظاميان اين رژيم دارد، ساخت ديوار حائل در مرزهاي شمالي خود را از فردا دوشنبه آغاز مي كند.

به گزارش ایرنا از بیروت، قرار است مسئولان نظامی این رژیم روز دوشنبه نسبت به ساخت دیوار حایل میان شهرك صهیونیستی مطله و روستای مرزی كفركلا در جنوب لبنان اقدام كنند.

این دیوار قرار است به طول یك كیلومتر از 'بوابه فاطمه' در روستای كفركلا آغاز و از شمال به منطقه 'خیام' منتهی خواهد شد.

بعد از عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی، منطقه 'بوابه فاطمه' در روستای كفركلا به عنوان نزدیكترین نقطه تماس با سرزمین های اشغالی، به منطقه ای هراس انگیز برای این رژیم تبدیل شده است.

همچنین 'امین حطیط' ، در باره ساخت این دیوار گفته است: انگیزه ساخت دیوار بیشتر جنبه روحی- روانی دارد تا دفاعی و علت آن، به اهمیت منطقه بوابه فاطمه در نزد صهیونیست ها باز می گردد چرا كه آنها را به یاد شكست های خود در سال 2000 و 2006 میلادی در این منطقه می اندازد.

این ژنرال بازنشسته ارتش لبنان در باره اهداف دراز مدت این اقدام گفت: رژیم صهیونیستی هدف های بلند مدتی از احداث این دیوار مد نظر دارد تا بدین صورت استراتژی های دفاعی خود را تأمین كند و اسرائیلی ها نسبت به ادامه آن به سایر نقاط اقدام خواهند كرد ولی انجام این طرح در حال حاضر به علت هزینه های سنگین امكان پذیر نبوده و به آینده موكول خواهد شد.

'هشام جابر' رییس مركز 'مطالعات خاورمیانه' نیز با اشاره به ساخت دیوار حایل توسط رژیم صهیونیستی، گفت: هدف های روحی- روانی این پروژه بیش از اهداف نظامی یا لجستیكی آن برای صهیونیست ها اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اسراییل برای جلب اطمینان شهرك نشینان و نظامیان خود در شهرك صهیونیستی مطله ، درصدد ساخت این دیوار است.

جابر تصریح كرد: از نظر اسراییل در صورت وقوع جنگ با حزب الله این نقطه از ضعیف ترین نقاط استراتژیك برای این رژیم خواهد بود.

از سوی دیگر 'الیاس حنا' كارشناس مسایل استراتژیك با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این دیوار شبیه به دیوار احداث شده در كرانه باختری رود اردن بوده تا بدین ترتیب اسراییل توجه نظامیان خود را بیشتر به این نقطه معطوف كند.

پیش بینی می شود، ساخت این دیوار با كنترل و حمایت نیروهای امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی و نیز با هماهنگی با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل 'یونیفل' كه در جنوب لبنان مستقر هستند و همچنین با ارتش لبنان همراه باشد.

خاورم**1030**2047**