۱۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 80031046
T T
۰ نفر

گناباد- برگزيدگان دهمين جشنواره فيلم و عكس شهرستان گناباد مشخص شدند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری جمهوری اسلامی ،بر اساس بیانیه داوران این جشنواره در بخش عكس، جایزه اول به دلیل نگاه جستجوگر، انتخاب زاویه مناسب همچنین پردازش خوب به 'اكبر محمد زاده' تعلق گرفت و'مجید ازقندی' به دلیل ایجاد فرم و فضای مناسب در راستای فرهنگ كار جایزه دوم را دریافت كرد.

جایزه سوم این بخش نیز به دلیل نگاه ویژه عكاس به محیط زیست پیرامونش به 'حسین نجارنوقابی' تعلق گرفت.

بنا بر این بیانیه، داوران، در بخش آزاد، سه عكس از 'رحیم گوهری، اصغر صادقیان و محسن توسلی' را شایسته قدردانی دانستند.

همچنین، هیات داوران در بخش رضوی به ترتیب 'اكبر محمد زاده، بهزاد برادران ومحسن سازور' را شایسته مقامهای اول تا سوم دانست و از 'رحیم گوهری' قدردانی كرد.

در بخش فیلم و در قسمت رضوی، داوران این جشنواره هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس جشنواره ندانستند و تنها از فیلم 'هرنگ گلها' ساخته 'مرتضی صابری' قدردانی كردند.

بر اساس رای هیات داوران، بهترین فیلم مستند 'رسمی برای عروس' به كارگردانی 'آسیه داوری' شناخته شد.

همچنین در بخش پویا نمایی ضمن تقدیر از 'مرتضی قدبایی' و 'هادی متولی' تندیس جشنواره به فیلم 'مرداب خاكستری' ساخته 'علیرضا اصولی' اهدا شد.

در بخش كارگردانی فیلمهای داستانی نیز تندیس جشنواره به فیلم 'ساعت ششم' ساخته 'ابوالفضل حسینی' تقدیم شد.

در بخش فیلمنامه نیز هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس جشنواره ندانست و لوح تقدیر جشنواره را به فیلمنامه ساعت ششم نوشته 'محمد قربانی' اهدا كرد.

در بخش تصویر برداری فیلمهای داستانی نیز هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس جشنواره ندانست و به همین دلیل بهترین فیلم بردار را از بخش مستند انتخاب و تندیس جشنواره به 'علی اكبر اسماعیلی' تصویربردار فیلم رسمی برای عروس اهدا كرد.

در بخش صدا نیز هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس جشنواره ندانست و لوح تقدیر خود را به 'محمد قربانی' صدا گذار فیلم ساعت ششم اهدا كرد.

هیات داوران دهمین جشنواره فیلم و عكس شهرستان گناباد به دلیل ساختار حرفه ای فیلم 'پنجه' ساخته 'علیرضا نسایی' جایزه ویژه خود را به این فیلم اهدا كرد.

دهمین جشنواره فیلم و عكس شهرستان گناباد به همت دفتر انجمن سینمای جوانان گناباد روزهای 16 تا 18 اسفند كنونی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

7472/1922/659