۱۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 80030286
T T
۰ نفر

بوشهر- مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش وپرورش گفت: اجراي نظام 6-3-3 حوزه ابتدايي جاي هيچگونه نگراني براي اولياي دانش آموزان ندارد و تمهيدات لازم براي اجراي اين نظام در كشور پيش بيني شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا در بوشهراظهارداشت: هدف ازافزایش زمان دوره ابتدایی به شش سال در نظام آموزشی جدید این است كه آموزش دوره ابتدایی تاثیرگذار و ماندگارتر است وهرچه این دوره طولانی ترباشد بهتر می توانیم به اهداف مورد نظر آموزشی خود دركشوردست یابیم.

وی اضافه كرد: پیش بینی های لازم در زمینه تامین كتاب های درسی، فضای آموزشی و معلمان مورد نیازبرای اجرای نظام آموزشی جدید ازسال تحصیلی آینده انجام شده وجای هیچگونه تشویش ندارد.

رحیمی ادامه داد: به منظورهوشمند سازی مدارس اعتبارات لازم مصوب و به استان ها نیز ابلاغ شده و طبق برنامه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مدارس كشور هوشمند شوند.

وی گفت:هم اكنون بیشترین سهم در زمینه هوشمند سازی مدارس مربوط به حوزه ابتدایی است و این طرح بیشترین اعتبارات را در زمینه تهیه سخت افزارهای آموزشی به خود اختصاص داده است.

رحیمی اظهار داشت: در كنارتهیه سخت افزارهای مورد نیاز، نرم افزارهای آموزشی نیز در حال تولید وارسال به مدارس است و بخشی ازآن نیزطی سال های قبل تولید و در اختیارمدارس قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: اكنون بیش از 57 هزارمدرسه درمقطع ابتدایی در سطح كشوردر بخش ها ی شهری و روستایی وجود دارد كه شامل250 هزار كلاس درس است ونزدیك به 43 هزارازاین كلاس ها، كلاس های چند پایه هستند و باید توجه خاص به كلاس های چند پایه داشته باشیم.

رحیمی افزود: درزمینه فضای آموزشی مقطع ابتدایی به دلیل رشد نداشتن دانش آموزی هیچگونه مشكل و كمبودی در سطح كشور وجود ندارد فقط به دنبال ساماندهی در این بخش هستیم. ك/3

7210/539/681
۰ نفر