۱۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 80029962
T T
۰ نفر

تبريز- شهردار منطقه يك تبريز گفت: در روند مرمت و بازسازي مقبره دوكمال تبريز و محدوده تاريخي و فرهنگي اين مجموعه، اين شهرداري 50 ميليارد ريالي طي سال هاي اخير هزينه كرده است.

' داود بهرا ' روز پنجشنبه، تلاش برای ساخت مراكز جدید رفاهی، تفریحی و فرهنگی و ساماندهی محلات كم‌ برخوردار را از مهمترین اولویت‌های كاری این منطقه اعلام كرد.

وی، رسیدگی و رفع مشكلات محلاتی چون بیلانكوه، قله، مقبره دوكمال و محدوده و اراضی فرهنگی تاریخی این محلات را از جمله اقدامات موثر شهرداری منطقه یك طی این سال‌ها برشمرد و خاطرنشان كرد: تجهیز پارك رفاهی تفریحی قله و دیواركشی دور آن به طول 200 و ارتفاع 26 متر، تعریض و اجرای طرح مسیرگشایی محله قله به طول 600 و عرض 18 متر، تملك اراضی محدوده مقبره دوكمال، محله قله و نیز ساماندهی رودخانه بیلانكوه شامل زیرسازی، اجرای خیابان قله از جمله اقدامات بارز شهرداری منطقه یك در این محدوده است.

وی، اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را 50 میلیارد ریال اعلام واظهاركرد: شهرداری منطقه یك این آمادگی را دارد در سایه تلاش و كوشش مدیران و كاركنان خدوم خود خدمات گسترده‌تری را در راستای ساماندهی محلات قدیمی ، تاریخی و كم‌برخوردار ارایه نماید.

بهرا با انتقاد از همكاری نكردن برخی ارگان‌ها و نهادها با شهرداری در روند خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان تبریزی گفت: انتظار می‌رود تمام نهادها و ادارات در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و موثر به شهروندان، شهرداری را یاری كنند.

شهردار منطقه یك تبریز افزود: وجود مقبره دوكمال در منطقه بیلانكوه و قله ، ارزش و اهمیت دوچندانی به این منطقه داده و ما به عنوان نهادی خدماتی و اجتماعی طی سال جاری اقدام به ارایه خدماتی چون آسفالت، لكه‌گیری، اجرای طرح‌های فضای سبز، غرس درختان، گل‌كاری، پاكسازی، تعمیر كف پارك قله و پاك‌سازی محلات قله ، بیلانكوه و پارك دوكمال كرده ایم.

بهرا ابراز امیدواری كرد با همكاری موثر شهروندان و نیز نهادها و ارگان‌های خدماتی شهر، روند خدمات‌رسانی به شهروندان در سال آینده تسریع شود.

7223/587