۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8001929
T T
۰ نفر

سران قبایل پاکستان: از آمریکا انتقام می گیریم

۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8001929
سران قبایل پاکستان: از آمریکا انتقام می گیریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 سیاسی.پاکستان.- تهران - در پی کشتار بی سابقه غیر نظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطقی در وزیرستان شمالی پاکستان، سران قبایل پاکستان ضمن اعلام عزای عمومی این حمله را نابخشودنی خواندند و اعلام کردند: از دولت آمریکا انتقام خواهند گرفت.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، پایگاه خبری آنتی وار نوشت: در پی حمله روز پنجشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به وزیرستان شمالی و کشتار بیش از 40 غیر نظامی، سران قبایل سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
کشتار غیر نظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در وزیرستان موجب بروز بحران جدیدی در روابط آمریکا و پاکستان شده است، روابطی که هنوز تحت تاثیر رسوایی ریموند دیویس قرار دارد. دادگاهی در شهر لاهور چندی قبل ریموند دیویس پیمانکار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را در مورد اتهام قتل دو شهروند پاکستانی، رسما مجرم شناخت.
این در حالیست که مقامات آمریکایی بعد از پرداخت دیه قربانیان دیویس، وی را آزاد و به آمریکا بازگرداندند.
آزادی شتابزده و ناگهانی دیویس از سوی محکمه پاکستان واکنش شدید حزب عدالت، جماعت اسلامی، حقوقدانان و تشکل های دانشجویی در این کشور را در پی داشت و حقوقدانان در برخی از شهرهای پاکستان از جمله سرگودا و لاهور اعتصاب کردند.
دادگاه شهر لاهور ریموند دیوس را به طور رسمی به جرم قتل دو شهروند پاکستان مجرم شناخت اما پس از آن با اعلام اینکه خانواده های مقتولان با دریافت دیه هر کدام 200 میلیون روپیه ای وی را عفو کرد.
به دنبال کشتار مردم پاکستان توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، دولت پاکستان سفیر آمریکا در اسلام آباد را فراخواند و خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا شد، اما به نظر نمی رسد آمریکا قصد عذرخواهی داشته باشد.
برخی از رهبران قبایل پاکستان منتظر عذرخواهی آمریکا به خاطر این حمله که بزرگ ترین حمله طی سال های اخیر در این منطقه بوده ننشسته و در عوض وعده انتقام از آمریکا را داده اند.
سران قبایل در بیانیه ای قول دادند، انتقام این کشتار را خواهند گرفت و این اقدام آمریکا را نخواهند بخشید.
تاثیر فوری این کشتار را می توان در اقدام دولت پاکستان برای تحریم گفت وگوهایی مشاهده کرد که قرار است ظرف چند ماه آینده با موضوع امنیت در افغانستان برگزار شود.
گرچه پاکستان در گذشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین با آمریکا همکاری کرده و این حملات را نادیده گرفته است، اما به نظر می رسد اعتراض های عمومی آنقدر بالا گرفته که دولت دیگر نمی تواند آن ها را نادیده بگیرد.
صویر1368**/9156 شماره 072 ساعت 11:34 تمام
۰ نفر