۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8001582
T T
۰ نفر
دو کانتینر مشکوک به حمل قطعات سلاح هسته ای در مالزی توقیف شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/26 سیاسی.هسته ای.مالزی.توقیف کوالالامپور - پلیس مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد که دو کانتینر را که احتمال می رود حامل قطعاتی برای ساخت سلاحهای کشتار جمعی باشند، از یک کشتی توقیف کرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، این محموله که در بندر پورت کلانگ مالزی توقیف شده است از چین به مقصدی در غرب آسیا بارگیری شده بود.
اسماعیل عمر رییس پلیس مالزی گفت: هنوز نمی توان در خصوص اینکه آیا محموله توقیف شده در ساخت سلاحهای کشتار جمعی کاربرد دارد، اظهار نظر قطعی کرد و پلیس منتظر اعلام نظر سازمان انرژی اتمی مالزی در این باره است روزنامه سان مالزی نیز نوشت: این محموله ده روز پیش توقیف شده است. کشتی حامل محموله توقیفی متعلق به کشور مالزی بوده است. کاپیتان و خدمه این کشتی پیش از ترک مالزی مورد بازجویی پلیس قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی سال گذشته اعلام کرده بود که این کشور با تصویب قوانین جدید با قاچاق تجهیزات سلاحهای کشتار جمعی از مسیر مالزی برخورد خواهد کرد.
مجلس مالزی نیز سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن متهمان به تجارت غیر قانونی تجهیزات مورد استفاده در سلاحهای کشتار جمعی به حداقل پنج سال زندان و میلیون ها دلار جریمه نقدی محکوم می شوند.
آساق 335** شماره 017 ساعت 08:31 تمام
۰ نفر