۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8001499
T T
۰ نفر

رییس کمیته بین المللی تربیت برای صلح ایتالیا:

۲۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8001499
رییس کمیته بین المللی تربیت برای صلح ایتالیا: آمریکا اصلی ترین ناقض حقوق بشر در جهان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/25 سیاسی.خارجی.ایتالیا.آمریکا.نقض حقوق بشر رم - رییس کمیته بین المللی تربیت برای صلح ایتالیا، اعلام کرد که آمریکا با نادیده گرفتن و نیز زیرپا گذاشتن بسیاری موازین جهانی پذیرفته شده در عرصه بین المللی ، تبدیل به بزرگترین و اصلی ترین ناقض حقوق بشر در سطح جهانی شده است.
ماسیمو دسانتیروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم افزود: آمریکا اولین کشوری بود که از بمب اتمی در سال 1945 میلادی در ژاپن استفاده کرد و قربانیان زیادی را برجای گذاشت و باعث ایجاد معلولیت های دائمی، سرطان و تغییرات ژنتیکی در نسل های آینده شد و خاطره -ای پاک نشدنی را در افکار عمومی جهانی از خود بجای گذاشته است.
وی ، ضمن برشمردن موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا گفته است: این کشور ویروس های مختلفی را در کشورهای آمریکای لاتین آزمایش کرد؟ این کشور حتی باعث تغییر شرایط جوی شده و کشتزارهای کشور-هایی که دشمن محسوب می کرد را برای ایجاد قحطی، آلوده کرد.
رییس کمیته بین المللی تربیت برای صلح ایتالیا، ادامه داد : آمریکا از سال 1961 تا 1971 میلادی 72 میلیون لیتر سم علف کش و 400 هزار بمب از نوع ناپالم استفاده کرد که سموم ناشی از آن برای دهها سال زمین های این کشورها را آلوده ساخت.
وی افزود: آمریکا در دهه 40 میلادی از هزاران بیمار مغزی، زندانی، سرباز و مردم عادی برای آزمایش پنیسیلین علیه بیماری سیفلیس و سایر بیماری های عفونی در گواتمالا استفاده کرد و همین کار را نیز در کشور خود بر روی سیاه پوستان انجام داد.
وی یادآور شد: آنچه آمریکا انجام داده است را می توان یک جنایت واقعی علیه بشریت محسوب کرد، چرا که آمریکا با سوء استفاده از کشورهای فقیر و استفاده از اقلیت ها، آزمایشات خود را به پیش برد.
وی افزود: در جنگ افغانستان نیز شاهد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا هستیم ؟ که با استفاده از مین های اسباب بازی و یا طوطی سبز یا پروانه با شکل و رنگ خاصی که کودکان را به سمت خود جذب می-کند، باعث کشته و یا معلول شدن تعداد زیادی از بی گناهان شد که شکایت بسیاری از انجمن ها را به دنبال داشته است.
دسانتی در ادامه بیان داشت: جنگ آمریکا در عراق نیز یک میلیون و پانصد هزار قربانی گرفته است که از این تعداد 750 هزار کودک بر اثر تحریم جان خود را از دست داده و 650 هزار نفر دیگر نیز مستقیما در جنگی که از سال 2003 آغاز شد، کشته شدند.
به گفته وی آمریکا در این جنگ از بمب های خوشه ای، فشنگ های اورانیومی رقیق شده و در آخرین روزهای جنگ حتی از بمب های کوچک اتمی استفاده کرد.
دسانتی اضافه کرد: آمریکا در پایگاه نظامی گوانتانامو حقوق بشر را کاملا نقض کرده است و زندانیان آن هنوز محاکمه عادی نداشته اند؟ متاسفانه نقض حقوق بشر در این پایگاه ادامه دارد و خود اوباما نیز مجوز محاکمات جدیدی را علیه افراد مظنون به تروریسم صادر کرده است.
وی گفته است: اوباما دستور نگه داشتن زندانیانی را صادر کرد که هنوز محکوم نشده اند و بدین ترتیب دستور قبلی خود را نقض کرد .
وی در دامه افزود: او وقتی به کاخ سفید رسید به جهان وعده داد که زندان گوانتانامو را در عرض یک سال می بندد، اما چنین اتفاقی نیفتاد و هم اکنون برنده به اصطلاح جایزه صلح نوبل، شرایط وحشتناک و غیر بشری زندانیان گوانتانامو را با خوار کردن هر نوع حقوق بشر بین المللی تقویت کرد.
دسانتی پیش بینی کرد که مورد دیگر نقض حقوق بشر از سوی آمریکا می تواند حمله نظامی به لیبی باشد.
اروپام **2047**1596**2171** شماره 158 ساعت 16:03 تمام
۰ نفر