۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80013281
T T
۰ نفر

سفيرژاپن: همكاري با ايران براي دولت ما مهم است

۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80013281

بوشهر- سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران گفت: همكاري با دولت ايران براي دولت ژاپن به عنوان همتاي بازرگاني خود مهم است و همواره سعي به حفظ اين روابط بازرگاني داريم.

به گزارش ایرنا، كین ایچی كومانو چهارشنبه درنشست كارگروه اقتصاد استان بوشهر اظهارداشت: دولت ژاپن به همكاری خود با ایران ادامه خواهد داد و امیدواریم در آینده زمینه همكاری با بوشهر به نحو خوبی فراهم شود و بتوانیم همكاری متقابل داشته باشیم.

وی اضافه كرد: بازدیدی كه روز گذشته ازمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی داشتیم با اینكه بسیار كوتاه بود ولی این منطقه دارای پتانسیل های بالایی است و زمینه برای همكاری كشور ما وجود دارد.

كومانو یادآورشد: به دلیل روابط قدیمی بین ژاپن و بوشهر و داشتن وجوه مشترك مانند صداقت، پشتكار، سخت كوشی، خون گرمی، مهمان نوازی وغیره می تواند زمینه سازدوستی همه جانبه باشد.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: ازقدیم روابط زیادی بین ژاپن و بوشهر برقرار شده طوری كه اولین لایروبی بنادر بوشهر توسط یك كمپانی ژاپنی و 131 سال پیش اولین سفرهیات رسمی دولت ژاپن به ایران در زمان ناصرالدین شاه از طریق دریا و ازبوشهر بوده است.

كومانو افزود: با توجه به قابلیت هایی كه در استان بوشهر دربخش های مختلف وجود دارد زمینه های بسیار قوی برای همكاری در آینده بین ژاپن و بوشهر موجود است كه امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدام موثری انجام دهیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر قابلیت خوبی در زمینه آبزیان دارد و اكنون 40 درصد واردات ژاپن در زمینه آبزیان بوده و به دلیل اینكه ماهی در ژاپن به صورت خام مصرف شده و استان بوشهرمی تواند درزمینه تامین آبزیان و ماهی خام برای ژاپن با 20 تا 30 برابر قیمت كنونی اقدام كند.

در این جلسه كه با حضورمعاون برنامه ریزی استانداری بوشهر برگزار شد مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر قابلیت های ایناستان بوشهررا به منظورآگاهی سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه تشریح كردند. ك/2

7210/539