۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 80011463
T T
۰ نفر

مشهد- استاندار خراسان رضوي گفت: توسعه ورزشهاي حرفه اي ، قهرماني و همگاني مورد توجه خاص مسوولان ذيربط قرار بگيرد.

'محمود صلاحی' روز سه شنبه در نخستین گردهمایی تخصصی مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، روسا و نواب رییس هیات های ورزشی استان خراسان رضوی، افزود: در كنار توجه به این امر مهم ، توسعه ورزش های عمومی و همگانی با توجه به نقشی كه در ارتقای سلامت جامعه دارند باید در دستور كار قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا ، وی گفت: همه فعالیت های حرفه ای ورزشی در صورتی به نتیجه مطلوب دست می یابند كه به طور علمی و تخصصی پیگیری شوند و راه اندازی پژوهشگاه تربیت بدنی و دانشگاه جامع تربیت بدنی و ورزش در این استان مسوولان را به این هدف نزدیك می كند.

وی گفت: رشد و توسعه بخش های مختلف ورزشی مهمترین دغدغه مسوولان استان خراسان رضوی است و دستگاه های اجرایی حق هیچ گونه دخالت در امر ورزش را ندارند و اداره كل ورزش و جوانان استان در تمامی انتصابات و انتخاب نیروهای خود از اختیار كامل برخوردار است.

او تاكیدات و نگرش خاص آموزه های دین مبین اسلام بر سلامتی انسانها را یاد آور شد و گفت: با عنایت به این امر توجه به ورزش كه مولفه مهمی برای تامین سلامت انسانها است، از نظر شرعی هم از ضروریات زندگی امروز می باشد.

وی همچنین از رقابتهای ورزشی به عنوان یكی از قوی ترین صحنه های حضور اجتماعی مردم یاد كرد و گفت: با توجه به ماشینی شدن زندگی و كاهش تحرك انسانها و یا به حداقل رسیدن آن، توجه به ورزش از ضروریات حفظ سلامتی است.

وی احیای جوانان، انسانیت و فرهنگ انسانی را از اهداف و رویكردهای مهم نظام برشمرد و یكی از ابزارهای آن را عنایت به موضوعات ورزشی ذكر كرد.ك/2

7490/659