۹ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 80011141
T T
۰ نفر

اراك - نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: امور تربيتي ، تربيت و تهذيب انسانها را برعهده دارد و از مقدس ترين نهادها است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی' روز سه شنبه در همایش مربیان پرورشی، تربیت بدنی و مشاوره بهداشت استان مركزی در اراك افزود: درخشش و تبلور انسانهای تاثیر گذار در تاریخ ایران اسلامی همچون امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر و دیگر چهره های سرشناس، نشات گرفته از تربیت اسلامی و دینی آنها است.

وی ادامه داد: در میان مكتب‌های مختلف تربیتی كه روش‌های متفاوتی از شیوه‌های تربیتی را ارائه می‌كنند، دین مبین اسلام روش خاصی را در راستای تربیت انسان‌ها ارائه می‌كند كه در قرآن و احادیث هم بیان شدهاست .

وی گفت : بر اساس شیوه تربیتی اسلام، سعی می‌شود با آگاه ساختن افراد از خود و جهان اطراف به تربیت همه جانبه شخصیت آنان پرداخته شود و جامعه‌ای بر اساس برادری و برابری به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی عنوان كرد: اخلاق و تربیت اسلامی، با ویژگی‌های خاص و بعد متعالی خود تضمین كننده سعادت انسان‌ها در همه عمرها و ره‌پویان راه كمال است و فراگیری علمی و عملی آن، با شیوه منطقی و در چارچوب برنامه‌های آموزشی و تربیتی، امری ضروری و لازم است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح كرد: نهاد آموزش و پرورش و امور تربیتی به لحاظ اینكه سرمایه های این جامعه را در دست دارند باید برای پرورش و تقویت و شكوفایی مذهبی و اخلاقی كودكان و نوجوانان تلاش و برنامه ریزی اساسی داشته باشند.

وی در خصوص نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افراد جامعه باید ضمن حضور آگاهانه و دقیق، بهترین و شایسته ترین نامزد را برای ورود به مجلس انتخاب كنند.

مدیر كل آموزش و پرورش استان مركزی نیز گفت: مسئله تربیت در طول تاریخ بشر و در حال حاضر از دغدغه های اصلی جوامع انسانی بوده و فرزانگان و عاقبت اندیشان مدام نگران اخلاق در جامعه و رسالت آن در تكامل انسان بوده اند.

'سیف الله كریم زاده' افزود: امروزه معنا گرایی و رسیدن به سرچشمه زلال معنویت نیاز گمشده بشریت است اما ظهور عرفانهای نوظهور و كاذب و شیطان پرستی نگران كننده شده است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر پدیده هایی از قبیل بیداری اسلامی در كشورهای مسلمان و جنبش وال استریت در غرب جلوه سازمان یافته ای از تقاضای بشر برای رهایی از مرداب ماتریالیسم در رسیدن به عدالت و اخلاق و حكومت انسانهای تربیت یافته است كه نقش آفرینی نظام جمهوری اسلامی در بروز این حركتها بر كسی پوشیده نیست.

وی با تبریك هشتم اسفند روز امور تربیتی بیان كرد: كشف و پرورش خلاقیتهای هنری و ذوق و عواطف دانش آموزان از رسالتهای آموزش و پرورش است كه كارشناسان فرهنگی و هنری با برنامه ریزی های ظریف و هنرمندانه خود عهده دار این مسوولیت هستند.

مدیر كل آموزش و پرورش استان مركزی گفت: امور تربیتی با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد و تاكنون ثمرات بسیار ارزشمندی برای انقلاب داشته است.

كریم زاده افزود: آموزش و پرورش بدون امور تربیتی، به منزله اقیانوس منجمد و بدون حركت است و كسب موفقیتهای قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان از ثمرات امور تربیتی است.

در این مراسم از 400 مربی پرورشی ، تربیت بدنی و مشاوره بهداشت استان تجلیل و سامانه كتابخانه دیجیتال نیز به بهره برداری شد.ك/2

7109/559