۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 80009628
T T
۰ نفر

بوشهر- جمعي از مردم و مسوولان استان بوشهر مي گويند: انتخابات فرصتي براي احقاق حق مشاركت مردم در حاكميت كشور است و حضور گسترده در پاي صندوق هاي راي نشانه اهميت مردم به استفاده از اين حق براي تعيين سرنوشت جامعه و كشورشان است.

آنان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزودند: برای تعیین سرنوشت، عزت و اقتدار ایران اسلامی و دهن كجی به توطئه های دشمنان هوشیارانه درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شركت می كنیم.

مردم و مسوولان بوشهر افزودند: تعیین سرنوشت هر ملتی توسط آرای مردم، حق طبیعی آن جامعه است پس از این حق نمی گذریم و با شناخت و آگاهی هرچه بیشتر از كاندیداها افرادی لایق، قانون شناس، متخصص و آگاه به مسایل را به مجلس می فرستیم .

آنان اظهار داشتند: روز 12 اسفند روزی است كه ملت ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای حماسه دیگری می آفرینند و بار دیگر دشمنان را شگفت زده می كنند.

یك دانشجوی بوشهری گفت: مجلس یكی از اركان مهم تصمیم گیری در كشور است كه باید در انتخاب نمایندگان و اعضای آن دقت لازم صورت گیرد كه افرادی متعهد، مومن، ولایتمدارو دشمن ستیزبه مجلس راه یابند.

زهرا تنگستانی افزود: هدف ما از حضور در انتخابات تنها انداختن آرا به صندوق های راگیری نیست بلكه مهمترین هدف ما انتخاب بهترین و كارآمد ترین افراد است كه هم از حق و حقوق حوزه انتخابیه و هم از حقوق ملت ایران در برابر استكبار جهانی دفاع كند.

وی خطاب به كاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: كاندیداها برای راه یافتن به مجلس وعده های دروغین به ملت ندهند و در حد توانایی هایشان تبلیغ كنند تا مردم با شناخت بیشتری نسبت به فرد مورد نظر رای دهند.

وی اضافه كرد: نمایندگان مجلس وامدارملتند پس بعد از راه یافتن به مجلس مردم را فراموش نكنند و تنها به دنبال اهداف و برنامه های شخصی خود نباشند.

یك كارمند بوشهری نیز گفت: مجلس محل تصمیم گیری و قانون گذاری است و باید افرادی كاربلد را به مجلس بفرستیم تا بتوانند از حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه خود دفاع كنند.

حسین اسدی راد افزود: نامزدهای مجلس نباید با اسپانسرمالی وارد مجلس شوند چون در آینده تنها باید به فكر اجرای خواسته های آنان باشند.

وی با بیان اینكه نمایندگان مجلس نماینده یك كشورند تصریح كرد: اگر خدای ناخواسته افرادی ناكارآمد و غیرمسوول وارد مجلس شورای اسلامی شوند آسیب بزرگی به كشور وارد می شود، پس افرادی باید به مجلس راه یابند كه پایبند به نظام، ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت باشند.

یك دانشجوی ساكن شهر برازجان استان بوشهرنیز گفت: شركت در انتخابات نشانه آزادی عقیده و مردم سالاری است و مردم ایران نیز با هوشیاری و بصیرت در این صحنه حساس حاضر می شوند.

روح الله اسماعیلی افزود: نمایندگان مردم باید صادق، عامل به وعده های خود، مدافع حق مردم و دارای قدرت سیاسی بالا باشند و در تشكیل مجلسی مقتدردر قانون گذاری و نظارت برامور، مطیع رهبری و دلسوز نظام و ملت باشند.

یك كاسب كار نیز گفت: فردی را برمی گزینم كه حزب اللهی، انقلابی و توانایی دفاع از حقوق مردم شهرستان را داشته باشد.

حسین كرمی افزود: یك نماینده مجلس باید درد آشنا باشد و در مجلس بدنبال رفع مشكلات و تامین خواسته های مردم حوزه انتخابیه خود باشد نه اینكه مردم او را تا چهار سال آینده حتی در حوزه انتخابیه اش نبینند.

فروزان اعظمی یك دانشجو نیز گفت: من چون خودم با تحصیلات دانشگاهی بیكار هستم، كسی را برمی گزینم كه دغدغه جوانان و رفع مشكلات آنها را داشته باشد و برای اشتغال جوانان این منطقه تلاش كند.

خانمی كه خود را خواهر شهید معرفی می كند، هدف خود را از شركت در انتخابات وظیفه شرعی دانست و اظهارداشت: برای ما ابتدا شركت در انتخابات و لبیك به ندای رهبر و پاسداری از خون شهدا مهم است وبعد از آن انتخاب اصلح اهمیت دارد.

منظر آستركی اضافه كرد: تلاش می كنیم شخصی را انتخاب كنیم كه پاسدار خون شهدا و مطیع رهبری باشد.

احمد مومنی یكی ازشهروندان دیری گفت: حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رای تیر خلاص بر فتنه‌ها و نقشه‌های پلید دشمن داخلی و خارجی نظام و انقلاب است.

وی افزود: بدون شك اكنون چشم جهانیان به انتخابات و حضور مردم در آن دوخته شده است وباید برای نابودی دشمنان واقتدارنظام اسلامی دراین انتخابات حضوری فعال داشته باشیم.

عباس بحرانی یكی ازفرهنگیان دیرگفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی بزرگترین صحنه مردم سالاری دینی در كشوراست كه ملت ایران اسلامی با مشاركت گسترده دراین صحنه بزرگ با آرمان‌های امام راحل و شهدا بار دیگر تجدید میثاق خواهند كرد.

وی افزود: اكنون ایران اسلامی در دنیا اقتدار وعظمت خود را نشان داده است و برای تثبیت و پایداری این اقتدار، حضور مردم درپای صندوق های رای بسیارضروری است.

نامجو زحمت كش یكی از اهالی بخش بردخون هم گفت: مهمترین عامل تحقق اقتدارنظام درعرصه داخلی وبین المللی حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رای است.

وی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی تاكنون یكی از اهداف شوم استكبار جهانی دوركردن مردم از صحنه های انقلاب بوده است ومردم باید با حضورگسترده درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باردیگردشمنان قسم خورده را نا امید كنند.

محمد احمدی یكی از اهالی شهرآبدان اظهارداشت: مشاركت زیاد مردم در انتخابات، باعث نمایش وحدت ملی و تعیین سرنوشت كشورخواهد بود.

فرماندار دشتستان نیز گفت: مردم نمایندگانی را انتخاب خواهند كرد كه امین، متدین، طرفدار عدالت، پایبند به ارزشهای اسلامی، احیاكننده راه و خط امام، مجری فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و در خور شان نظام باشند.

غلامحسین خسروی افزود: تلاش مردم برای انتخاب بهترین و شایسته ترین فرد، مجلس نهم را به مجلسی دشمن ستیز، عزت آفرین، افتخار آفرین و در خور شان مردم و تراز انقلاب اسلامی تبدیل خواهد كرد.

امام جمعه برازجان نیز گفت: بر همه واجدین شرایط رای دهنده تكلیف است كه بدون آگاهی و تحقیق و تفحص رای خود رابه صندوق نیاندازند و برای شناخت شخص اصلح تلاش كنند.

حجت الاسلام حسن مصلح اضافه كرد: مردم بر تعیین و انتخاب نماینده اصلح اهتمام ورزند و از تعصبات قومی و فامیلی در انتخاب خود بپرهیزند و با حضور خود ضمن مایوس نمودن دشمنان انقلاب اسلامی، زمینه را برای تشكیل مجلسی ولایتمدار و در شان نظام جمهوری اسلامی فراهم نمایند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: اخلاق محوری و اخلاق مداری در همه امور نشانه بلوغ فكری جامعه است و اگر ملاك تشخیص در انتخاب اخلاق شد، پیشرفت و تعالی در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شكل خواهد گرفت.

حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا اضافه كرد: اگر از اخلاق غافل شویم همچون مكاتب الحادی ماتریالیستی (مادی گرایی) كه تهی از اخلاق است دچار بحران های ارزشی و اخلاقی خواهیم شد.

وی اظهارداشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درپیش است وهمه نامزدها انتخاباتی، اصحاب رسانه و مردم بصیر ایران اسلامی برای مبارزه با بداخلاقی ها و بدعت های سیاسی، طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقدام كنند تا بداخلاقی سیاسی رواج و ادامه پیدا نكند.

وی گفت: امروز بر همه ما واجب است كه شرایط را برای حضور حداكثری مردم در انتخابات فراهم آوریم زیرا شركت با رای بالای مردم در انتخابات همچون زرهی پولادی و نفوذ ناپذیر است كه برای كشور مصونیت و امنیت به ارمغان می آورد.

امام جمعه بوشهر نیز گفت: مجلس شورای اسلامی متولد آرای مردم است و مجلسی كه نمایندگان آن ولایی باشند می تواند در جغرافیای درونی و در فضای بین الملل كارآمد و تاثیر گذار باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینكه مجلس در ساختار نظام جمهوری اسلامی یكی از قوای سه‌گانه است، اظهار داشت: مجلس نماد مردم سالاری دینی و ولایی است وبه همین خاطر است كه استكبار جهانی و آمریكا به شدت با حضور حداكثری مردم مخالف و به دنبال حضور حداقلی مردم ایران هستند.

وی اضافه كرد: در شرایطی كه دشمن به دنبال فتنه و جدا كردن مردم از نظام است مردم باید با هوشیاری در سایه هدایتهای رهبر معظم انقلاب با شور و غرور در صحنه حاضر شوند و حماسه دیگری را خلق كنند.

وی مجلس شورای اسلامی را عصاره فضایل ملت در فضایی پراز دقت برای تصمیم گیریهای مهم ذكر كرد و گفت: این مجلس منبعث از رأی مردم است و باید مجلسی كارآمد، ولایی، دانش‌بنیان، بسیجی و مؤثرو برخاسته از رأی مردم در جغرافیای درونی ایران و در فضای بین‌المللی باشد.

صفایی بوشهری خاطرنشان كرد: حضور در انتخابات نشان می‌دهد كه مردم خودشان را سازنده و حافظ و شریك در تصمیم‌گیری‌های مهم كشور می‌دانند.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح از دیدگاه امام و رهبری گفت:‌ یك نماینده اصلح باید اسلام‌گرا، ولایت‌مدار، دلسوز نظام و مردم، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز، قانون‌مدار و دارای اخلاق انتخاباتی باشد.

استاندار بوشهر نیز گفت: انتخابات مجلس نهم یك نقطه عطف تاریخی است و به عنوان یوم الله حضور با بصیرت ملت ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد حسین جهانبخش افزود: دشمن تمام نیروها و امكانات خود را بسیج كرده است تا از مشاركت مردم در این حماسه بزرگ بكاهد ولی حضورملت هوشیار ایران در این انتخابات مانند حضور پرشورآنها دریو الله 22 بهمن خواهد بود.

وی اظهار داشت: رویكرد دشمن در این برهه از زمان این است كه مشاركت را كم كند تا اقبال مردم به نظام اسلامی را كم جلوه دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت نظام اسلامی در صحنه بین المللی بیان كرد: هم اكنون تمام عزت و اقتدار در مقابل تمام توطئه و خباثت ایستاده است.

وی اضافه كرد: هم اكنون ما در اوج عزت و اقتدار قرار داریم و دشمن در اوج توطئه است و استفاده از این شرایط هوشیاری همه اقشار جامعه را می طلبد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر نیز گفت: فرمانداران علاوه بر وظیفه قانونی خود در امر انتخابات، رسالت انقلابی خود برای فراهم كردن بستر حضور حداكثری مردم در انتخابات را فراهم كنند.

محمدحسین زارع افزود: هیات پنج نفره بازرسی انتخابات استان و هیات های فرعی تشكیل شده است و از شروع كار هیات بازرسی انتخابات استان تاكنون 80 گزارش به تهران ارسال شده است.

وی اضافه كرد:241 نامه و مكاتبه به هیات مركزی انتخابات در تهران، ارسال 16 دستورالعمل دریافتی از تهران به هیات های بازرسی درون استان و تشكیل جلسات هیات بازرسی دو بار در هفته در مركز استان و یك یا دو جلسه در هفته در شهرستان ها از دیگر فعالیت های هیات نظارت بر انتخابات در استان بوشهر است.

وی اضافه كرد: 650 نفر بازرس برای صندوق های اخذ رای انتخاب شده اند طوری كه هر صندوق یك بازرس خواهد داشت و تعدادی نیز در دبیرخانه هیات بازرسی انتخابات مشغول به كار هستند كه در مجموع بیش از 700 نفر در این زمینه خدمت می كنند.

زارع بیان كرد: سامانه ارسال پیامك نیز فعال شده و همایش توجیهی در مركز استان و شهرستان ها برگزار شده است.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اینكه مردم با نگاه تیز بین خود همه اعمال و رفتار های نامزدهای انتخاباتی را رصد می كنند نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان باید به دور از تخریب رقیب فقط به بیان توانمندی های خود در چارچوب تعریف شده قانونی بپردازند.

محمد حسن شنبدی با بیان اینكه ایجاد فضایی آرام و همدلی درانتخابات زمینه مشاركت حداكثری را فراهم خواهد كرد، افزود: 11 هزار نفر اجرای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان بوشهر برعهده دارند.

وی اظهارداشت: مجریان انتخابات مهمترین نقش را برای ایجاد زمینه مناسب به منظور حفظ حریم انتخابات و حضور حداكثری مردم در انتخابات دارند.

شنبدی بیان كرد: تامین امنیت حوزه‌های انتخابیه بویژه 650 شعب اخذ رای یك اصل مهم در امر انتخابات است كه مجریان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: 25 نامزد تایید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه این استان باهم به رقابت می پردازند. ك/4

629/539/681
۰ نفر