۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000910
T T
۰ نفر
زمین لرزه دیگر در ژاپن و از کار افتادن سامانه خنک کننده هسته ای ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/23 اجتماعی.خارجی.چین.زلزله ژاپن پکن - همزمان با وقوع زمین لرزه دیگری در ژاپن،سامانه خنک کننده یکی از راکتورهای هسته ای این کشور نیز از کار افتاده است.
به گزارش ایرنا ، مرکز لرزه نگاری چین اعلام کرد زمین لرزه ای به قدرت شش ممیز دو دهم ریشتر ساعت 15 و 12 دقیقه به وقت محلی ژاپن مناطق ساحلی شرقی هونشو را بشدت تکان داده است.
مرکز این زمین لرزه ده کیلومتری عمق زمین گزارش شده است.
همزمان آژانس امنیت صنعتی و هسته ای ژاپن در بیانیه ای آورده است که سامانه های خنک کننده راکتورهای یک و دو نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما از کار افتاده است.
این سامانه ها جلوگیری از ذوب شدن مواد را برعهده دارند . تشدید حرارت می تواند فاجعه تشعشعات رادیو اکتیو را به دنبال داشته باشد.
از سوی دیگر امروز وزارت بازرگانی چین از اختصاص چهار میلیون و 570 هزار دلار کمک بشر دوستانه برای زلزله زدگان ژاپنی خبر داد.
دولت چین خاطر نشان کرد : کار ارسال اولین محموله به ژاپن را از طریق شهر شانگهای در شرق چین آغاز کرده است.
چین تیم امدادرسانی مرکب از 15 نفر را نیز دیروز راهی ژاپن کرد.
در کره جنوبی مقام های این کشور می گویند نگرانی از تاثیر نشت رادیو اکتیو از نیروگاه برق هسته ای ژاپن ندارند.
چو بیونگ جی سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت : ما اعتقاد داریم که نشت رادیواکتیو بر شبه جزیره کره تاثیری نخواهد داشت.
انفجار راکتورهای هسته ای ژاپن مردم کره جنوبی را نگران کرده است که تشعشعات اتمی مخاطراتی را برای کشورهای همسایه به دنبال داشته باشد.
زمین لرزه پرقدرت 9 ریشتری روز جمعه در ژاپن تاکنون بیش از 10 هزار کشته و ناپدید برجای گذاشته است.
آساق ** 275 ** 2100 شماره 143 ساعت 13:31 تمام
۰ نفر