۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000795
T T
۰ نفر

هم زمان با قتل عام معترضین ؟

۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000795
هم زمان با قتل عام معترضین ؟ پادشاه بحرین خواستار گفت وگو با مخالفان و پایان فضای مخاصمه شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/23 سیاسی.بحرین.تظاهرات تهران- حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز یکشنبه خواستار آغاز سریع گفت و گوها با مخالفان و پایان دادن به فضای مخاصمه در این کشور شد و این در حالی است که درگیری ها بین نیروهای دولتی و تظاهرکنندگان شیعه فضای پر تنشی در بحرین ایجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه، تظاهرکنندگان چندین خیابان را مسدود کردند و مغازه و مراکز تجاری که معمولا پر رفت و آمد هستند به خاطر تظاهرات و درگیری ها کاملا از کاربازماندند.
همچنین دهها تن از تظاهرکنندگان به خاطر شلیک گلوله های گاز اشک آور توسط پلیس در بیمارستان های منامه بستری شدند.
این اولین بار پس از حوادث 19 فوریه است که پلیس علیه تظاهرکنندگان وارد عمل می شود. تظاهرکنندگان مخالف دولت بحرین در میدان اصلی منامه موسوم به میدان مروارید تجمع کرده و شب های متمادی است که در این محل حضور دارند.
بنابراین گزارش جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که آمریکا بشدت اقدامات خشونت آمیز در بحرین و یمن را محکوم می کند و خواستار رعایت حقوق مردم این کشورها شده است.
پادشاه بحرین نیز به سلمان بن حمد ال خلیفه ماموریت داده که با مخالفان به گفتگو بنشیند.
در حالی که ولیعهد خواستار انجام گفتگوهای بدون قید و شرط با مخالفان است ، تظاهرکنندگان برای آغاز گفتگوها بر استعفای دولت کنونی تاکید دارند و خواستار استقرار یک نظام مبتنی بر مشروطه سلطنتی در بحرین هستند.
مترجمام 1583 شماره 028 ساعت 08:11 تمام
۰ نفر