۲۲ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000768
T T
۰ نفر
کشته شدن پنج تبعه خارجی در حملات موشکی آمریکا به وزیرستان پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/22 سیاسی.پاکستان.حملات موشکی.شبه نظامیان اسلام آباد- هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا روز یکشنبه طی سه حمله موشکی به مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی و شمالی پاکستان،پنج تبعه خارجی کشته شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، حمله اول در ناحیه عزم وارسک ( پانزده کیلومتری وانا مرکز منطقه وزیرستان جنوبی ) انجام شد اما تلفاتی نداشت.
دو حمله بعدی نیز علیه خودروی شبه نظامیان در ناحیه کوتاب خیل (پنج کلیومتری میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی ) انجام شد که طی آن پنج تبعه خارجی عرب زبان کشته شدند.
هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هفدهم اسفند نیز واحد مسکونی در روستای لندی داگ ( 15 کیلومتری شهر وانا ) را هدف دو فروند موشک قرار داد که در این حمله شش تن کشته شدند.
آمریکا درسال 2010 میلادی یکصد و شانزده نوبت مناطق قبایلی پاکستان را هدف قرار داد که به کشته شدن بیش از ششصد و پنجاه نفر منجر شده است.
این در حالی است که در سال 2009، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا چهل و پنج نوبت مناطق قبایلی پاکستان را هدف حمله موشکی قرار دادند که در نتیجه چهارصد و بیست نفر کشته شدند.
آمریکا مدعی است حملات موشکی به مناطق قبایلی پاکستان با هدف از بین بردن طالبان و القاعده صورت می گیرد.
این ادعا در حالی مطرح می شود که بیشتر قربانیان حملات موشکی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان غیرنظامیان هستند و تنها دو و نیم درصد از این حملات ،اعضای القاعده و طالبان را از بین می برد.
پاکستان نگران است که حملات موشکی آمریکا به تضعیف تلاش هایش در جهت مقابله با شبه نظامیان طالبان در این کشور منجر شود.
آساق 235** شماره 269 ساعت 23:10 تمام
۰ نفر