۲۲ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 8000647
T T
۰ نفر
افغانستان صدها کارگر غیرقانونی پاکستان را اخراج کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/22 سیاسی.پاکستان.افغانستان تهران- مقامات افغان می گویند، بیش از 350 کارگر پاکستانی را که اسناد قانونی کار با خود نداشته اند، از ولایت قندهار در جنوب افغانستان اخراج کرده اند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه خبری بی.بی.سی روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: عبدالوهاب صالح معاون امنیت ملی قندهار گفت که این کارگران از راه شهرک مرزی اسپین بولدک، به مقامات پاکستانی تحویل داده شده اند.
به گفته مقامات افغان، در حال حاضر تنها در ولایت قندهار حدود شش هزار کارگر پاکستانی مشغول کار هستند که بیشتر آنها اسناد قانونی کار و اقامت ندارند.
این مقامات گفته اند، کارگرانی که اسناد قانونی کار دارند، اخراج نخواهند شد.
بر اساس این گزارش، هزاران شهروند پاکستانی در شهرهای مختلف افغانستان عمدتا مشغول کارهای ساختمانی هستند.
به نوشته این منبع خبری، باور عمومی در پاکستان بر این است که کیفیت کار این کارگران به تناسب از کارگران افغان بهتر است و اینکه این کارگران در قبال پول کمتری نیز حاضر به کار می شوند اما انتقادها نسبت به افزایش بیکاری در میان کارگران افغان شدت گرفته است و مقامات در قندهار، یکی از دلایل اخراج کارگران غیرقانونی پاکستانی را کاهش بی نظمی و مورد دیگر، فراهم شدن زمینه کار برای کارگران محلی خوانده اند.
این گزارش خاطرنشان ساخت افغانستان دارای سطح بالای بیکاری است و هزاران نفر به دلیل یافتن کار، از راه های قانونی و غیرقانونی به پاکستان و ایران می روند.
صویر1609**/1485 شماره 148 ساعت 15:00 تمام
۰ نفر