۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۰۸
کد خبر: 80002036
T T
۰ نفر

همدان - رقابت هاي تبليغاتي 98 نفر كانديداي نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان همدان از نيمه شب گذشته درحالي كليد خورده است كه اغلب صاخب نظران سياسي و اجتماعي استان برنده واقعي اين دوره از انتخابات را همانند ساير رويدادهاي مهم سياسي در كشورمان ، مردم مي دانند .

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا ، برخی آگاهان به امور سیاسی و اجتماعی در استان همدان می گویند: قشرهای مختلف ملت ایران از جمله مردم خطه دارالمومنین همدان ، فارغ از هر دغدغه نسبت به ویژگیهای اخلاقی و توانمندی های سیاسی و اجرایی كاندیداها در این دوره از انتخابات ، در صدد نمایش یكپارچگی خود برابر توطئه های دشمنان و اقتدار كشور اسلامیان هستند.

پیگیران تحولات اجتماعی در استان همدان همچنین بر اطمینان خاطر خود نسبت به حضور حداكثری مردم در صحنه انتخابات و رقم زدن نتیجه ای عزت مندانه و غرورانگیز در تاریخ انقلاب و حیات اجتماعی ایران اسلامی تاكید می ورزند.

رییس سازمان بازرسی منطقه غرب كشور در این ارتباط در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : با توجه به اینكه از حوزه انتخابیه استان همدان 9 نفر نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند و برای هر كرسی نمایندگی در این استان حدود 11نفر باهم رقابت دارند ، بنابراین دور از انتظار نیست كه تنور انتخابات این دوره بیشتر از دوره های گذشته گرم تر شده و حضور مردم در صحنه های انتخابات و پای صندوق های رای گیری چشم گیر باشد .

' اكبر عابدی ' افزود : مردم استان همدان ، هوشیاری و نبوغ سیاسی خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی بخصوص 30دوره انتخابات متعدد گذشته ، به اثبات رسانده و همدلی و همراهی خود با انقلاب و نظام را به منصه ظهور رسانده اند.

او در این باره تصریح كرد: تركیب كاندیداهای حاضر در این دوره از انتخابات استان همدان بگونه ای است كه مردم با عملكرد و ساختار فكری آنان آشنا هستند و بخوبی می توانند نماینده اصلح خویش را انتخاب كرده و راهی مجلس كنند .

عابدی تاكید كرد : مردم استان همدان می دانند برای رشد و پیشرفت همه جانبه استان خود باید مطالبه گر باشند و عملكرد مسوولان در هر حوزه ای را زیر ذره بین بگذارند تا مسوولان نیز در مقابل آنها ملزم به پاسخ گویی باشند.

عابدی كه به لحاظ مدیریت موفق در دولت های نهم و دهم و تعامل خوب با قشرهای مردم استان همدان ، شناخت جامعی از ساختار فرهنگی و ویژگیهای اجتماعی استان و مردمان آن دارد ، اظهار امیدواری كرد ، دراین دوره انتخابات كه به لحاظ شرایط خاص بین المللی اهمیت زیادی دارد ، نتیجه درخشانی رقم بخورد و با ورود نمایندگان شایسته به مجلس ، بسترهای جدیدی برای توسعه فرهنگ عمومی و پیشرفت و آ‌بادانی شهر ها و روستاهای این بخش از میهن اسلامی بوجود آید.

همچنین در این ارتباط استاندار همدان از جمله رجل سیاسی است كه با توجه به سبقه چند ساله مدیریت ارشد در استان و آشنایی از دامنه ظرفیت سیاسی و اجتماعی مردم این خطه فرهنگی ، نتیجه انتخابات این دوره را درخشان و برجسته پیش بینی كرده است .

'كرم رضا پیریایی' عقیده دارد ، مردم فهیم و فرهنگ دوست استان بنا دارند با خلق حماسه ای بیاد ماندنی ، رتبه نخست مشاركت در انتخابات مجلس در این مقطع حساس از تاریخ انقلاب اسلامی را در سطح كشور از آن خود كنند.

وی صراحت دارد كه ، چنین انتظار به جا و پیش بینی مطالعه شده دور از ذهن و واقعیت های موجود در فضای سیاسی استان نیست چراكه برنامه ریزی منسجم و تمهیدات ویژه برای حضور حد اكثری مردم استان در پای صندوق های رای به عمل آمده است.

استاندار همدان اضافه كرد: بر اساس آمار و گزارش های ارائه شده از سوی اعضای ستاد انتخابات استان ، زمینه حضورگسترده مردم در جریان انتخابات فراهم شده است.

وی گفت: شرط دیگر حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای گیری این است كه96 نفر از داوطلبان نمایندگی در استان كه از امروز رقابت های انتخاباتی خود در استان را شروع كرده اند به منویات و توصیه های گهربار مقام معظم رهبری توجه كامل داشته باشند تا بحول قوه الهی شاهد یك حماسه ماندگار در دهه پیشرفت و عدالت باشیم.

وی از مدیران اجرایی و مسوولان نهادهای دولتی نیز در این ارتباط خواست ، با تمام توان از ظرفیت های موجود برای رفاه مردم و امنیت كامل سیاسی و تبلیغاتی در حوزه های انتخاباتی بهره بگیرند.

استاندار همدان همچنین تاكید دارد كه در این برهه حساس از زمان دشمنان برای تقابل با اسلام برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده اند به همین منظور مسوولان باید هوشیار باشند و با استفاده از تمام ظرفیت ها توطیه ها را خنثی سازند.

مدیر ارشد اجرایی در استان همدان ، فراهم كردن زمینه حضور مردم در پای صندوق های رای و توجه به رهنمودهای مدبرانه رهبر عظم الشان انقلاب بهترین راهكار برای توفیق در این فرایند سیاسی است.

وی همچنین به مدیران توصیه كرد ، علاوه بر فراهم كردن زمینه حضور مردم در پای صندوق های رای ازبه كارگیری هر گونه امكان دولتی به نفع نامزدها جلو گیری كنند.

استان همدان با یك میلیون و 800 هزار جمعیت و هفت حوزه انتخابیه دارای 9 كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

از حدود یك میلیون 800هزار نفر جمعیت استان همدان افزون بر یك میلیون و 300 هزار نفر دارای شرایط لازم برای رای دادن و حضور در پای صندوق های رای گیری هستند.

در استان همدان یك هزار 227 شعبه رای گیری در نقاط شهری و روستایی پیش بینی شده است . گزارشگر مهدی ناصرنژاد

557/551