۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7999862
T T
۰ نفر
انگلیس و آلمان خواستار تحریم رژیم قذافی توسط اتحادیه اروپا شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 سیاسی.انگلیس.اتحادیه اروپا.لیبی لندن - وزیران خارجه انگلیس و آلمان در نامه مشترکی به بارونس کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم های مضاعف از سوی این اتحادیه علیه دولت معمر قذافی در لیبی شدند.
به گزارش ایرنا، ویلیام هیگ و گیدو وستروله در این نامه که صبح امروز در لندن منتشر شد، خواستار اتخاذ موضعی واحد از سوی کشورهای اتحادیه اروپا علیه لیبی شدند.
در این نامه از دولت های اروپایی خواسته شده است که با رژیم معمر قذافی همکاری نکنند و از قذافی نیز خواسته شده است با کناره گیری از قدرت اجازه انتقال به یک نظام دموکراتیک را در آن کشور بدهد.
بی بی سی به نقل از منابع وزارت خارجه انگلیس گزارش داد که این نامه به معنای قطع روابط رسمی دیپلماتیک با لیبی نیست بلکه هدف منزوی کردن هرچه بیشتر رژیم قذافی می باشد.
وزیران خارجه اتحادیه اروپا و وزیران دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) قرار است امروز (پنجشنبه ) بطور جداگانه در بروکسل تشکیل جلسه دهند و تحولات لیبی از محورهای اصلی این جلسات خواهد بود.
در تحولی دیگر شبکه خبری بی بی سی در گزارشی اعلام کرد که سه تن از خبرنگاران بخش عربی این شبکه در هفته جاری توسط نیروهای امنیتی معمر قذافی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
بی بی سی گفت: این خبرنگاران که عازم شهر زاویه بودند روز دوشنبه دستگیر و به مدت 21 ساعت در بازداشت بودند.
این خبرنگاران که اکنون لیبی را ترک کرده اند، در مدت بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی با اعدام مصنوعی مورد تهدید قرار گرفته بودند.
یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به بازداشت خبرنگاران بی بی سی گفت: این رفتار نمونه دیگری از جنایات وحشتناکی است که در لیبی به وقوع می پیوندد.
وی افزود: رژیم قذافی خبرنگاران را به لیبی دعوت کرده است تا واقعیات را از نزدیک ببینند و واقعیات امروز بیش از گذشته نمایان شده است.
این سخنگو گفت: همان گونه بارها تاکید کرده ایم روز حساب کشی از کسانی که مرتکب این اعمال می شوند، فرا خواهد رسید.
اروپام 345** شماره 050 ساعت 10:47 تمام
۰ نفر