۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7997616
T T
۰ نفر
روزنامه سوری: تحولات منطقه ماهیت سیاست های غرب را آشکارتر کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 سیاسی.خارجی.سوریه.عربی دمشق - روزنامه تشرین چاپ سوریه روز یکشنبه نوشت : تحولات جاری در برخی کشورهای عربی، زوایای پنهان سیاست های غرب و آمریکا به ویژه در قبال منطقه را آشکارتر کرد و نشان داد غرب، منابع و نفت اعراب را می خواهد.
به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: دمکراسی مورد نظر غرب برای اعراب ، سخنی پوچ است. همچنین از سخن غرب درباره امنیت، صلح و ثبات در منطقه بوی نفت، غارت و حمایت از صهیونیسم به مشام می رسد.
به نوشته این نشریه، اگر اینگونه نیست پس چرا آمریکا عراق را اشغال و زیربنای آن را نابود کرد و باعث مرگ یک و نیم میلیون نفر از مردم آن کشور شد.
در بخشی از مطلب روزنامه تشرین آمده است: وقتی از امنیت و ثبات منطقه سخن می گویند، چرا از رژیم صهیونیستی اسراییل به عنوان عامل اشغال سرزمین های عربی، ناامنی، بی ثباتی و تهدید منطقه جانبداری می کنند.
این روزنامه می افزاید: بعد از رویدادهای لیبی، همه امور مشخص شد، غرب که در روزهای اول آشوب در لیبی ساکت بود ، وقتی مساله به نفت و توقف صدور آن منتهی شد به سرعت شورای امنیت به حال آماده باش درآمد و اجرای برخی تدابیر را وعده داد.
روزنامه مزبور ادامه داد: مردم لیبی که حرکت خود را برای اصلاحات آغاز کرده اند باید کاملا هوشیار باشند زیرا مساله بی نهایت حساس است، وقتی غرب در شورای امنیت اقدامی درباره کشورهای منطقه به ویژه نفتی انجام می دهد در واقع می توان دریافت خون ریخته خواهد شد تا نفت دیگر بار با شروط غربی صادر شود.
روزنامه تشرین تاکید کرد: اخبار رسیده از لیبی حکایت از آمادگی کامل مردم برای ادامه راه انقلاب دارد، آنان اصلاحات را می خواهند، سیاست -مداران، فرماندهان نظامی، فرهیختگان و سرشناسان برنامه های آتی خود را اعلام کرده اند اما باید کاملا هوشیار بود.
آنچه باعث خوش بینی و امید نسبت به رویدادهای عربی است، اراده مردم است که مبتنی بر محاسبات دقیق، احساس ملی بالا و درک عمیق نسبت به نیازهای ملی - میهنی حال و آینده است.
خاورم**2047**1436**2312**2131**3 شماره 103 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر