۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7997567
T T
۰ نفر

وحدت شیعه و سنی

۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7997567
وحدت شیعه و سنی تجمع وحدت ملی بحرین به صف مخالفین دولت پیوست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 اقتصاد.بحرین تظاهرات.تجمع وحدت ملی.جنبش حق مشیمع تهران - تجمع وحدت ملی که چند گروه سنی بحرین را در بر دارد، به اعتراض های مردمی این کشور پیوست.گروه های مهم سنی از جمله سلفی ها و اخوان المسلمین بحرین و عده ای از شخصیت های برجسته و انجمن های اسلامی این کشور ، از اعضای تجمع وحدت ملی هستند به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه الجزیره قطر روز یکشنبه اعلام کرد: در حالی که اعتراض های مردمی در بحرین حدود دو هفته پیش آغاز شد و برخی تلاش کردند آن را مختص شیعیان مخالف دولت بحرین نشان دهند، گروه های سنی هم به اعتراض های مردمی پیوسته اند.
تجمع وحدت ملی اعلام کرد: هر گونه ترمیم کابینه بدون بررسی آن پشت میز مذاکره دولت با مخالفان مردود است. تغییرات در کابینه که به دور از مشارکت گروه های اصلی جامعه بحرین صورت گرفته پذیرفتنی نیست و هر گونه تغییرات که انحصارا از سوی مسوولان انجام شود، بحران در جامعه بحرین را پیچیده تر می کند.
تا کنون بیشترین اعتراض ها و مخالفت ها با دولت و عملکرد آن از سوی مخالفان شیعی ابراز می شد، اما در اعتراض های اخیر دولت بحرین با موضعگیری مخالفان سنی مذهب هم مواجه شده است.
الجزیره افزود: اینکه این موضعگیری تا چه اندازه در برابر دولت مقاومت می کند و دولت تا چه اندازه به آن گوش می دهد، در تحولات روزهای آینده بحرین مشخص خواهد شد.
جبهه وفاق ملی بحرین که مهم ترین گروه مخالف دولت بحرین است، بار دیگر خواستار کنار رفتن کابینه کنونی این کشور شد و اعلام کرد: تنها راه خروج از بحران سیاسی جاری تشکیل دولت موقت نجات ملی است.
همزمان با سخنان مسوولان جبهه وفاق، حسن مشیمع یکی از چهره های برجسته مخالف دولت بحرین و دبیر کل جنبش شیعی حق برای پیوستن به مردم معترض وارد منامه پایتخت بحرین شد.
وی گفت: تغییرات اخیر در کابینه راه حل واقعی و مناسب نیست و هدف از این گونه تغییرات به بازی گرفتن مردم و تلاش برای شکستن موضع یکپارچه مردم معترض است.
روز گذشته معترضان بحرینی به تحصن در میدان لولو منامه بسنده نکردند و برای رساندن صدای خود به دولت عازم مقر نخست وزیری شدند. آنان اعلام کردند گرچه کسی در ساختمان دولت حضور نداشت، ولی هدف آنان رساندن پیام خود به مسوولان بود.
صویر1368**/1491 شماره 054 ساعت 11:40 تمام
۰ نفر