۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7997011
T T
۰ نفر

یک مقام ارشد سفارت لیبی در کانادا استعفا داد

۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7997011
یک مقام ارشد سفارت لیبی در کانادا استعفا داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/05 سیاسی.کانادا.لیبی.اعتراض تهران - یک روزنامه چاپ کانادا روز چهارشنبه از کناره گیری یک دیپلمات ارشد سفارت لیبی در اوتاوا از سمت خود در اعتراض به سخت گیریهای معمر قذافی رهبر لیبی علیه معترضان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا ، ایهاب المسماری فرزند نوری المسماری رئیس تشریفات سابق قذافی به روزنامه تورنتو استار گفت وی به دلیل مخفی نگهداشته شدن شدت سخت گیری های مرگبار در کشورش از سوی کاردار سفارت از سمت رایزنی خود استعفا کرده است .
وی همچنین به این روزنامه گفت: آنان در حال کشتن دوستان و رفقایی هشتند که ما با آنان بزرگ شده ایم ، آنان در حال کشتن برادران و خواهران ما هستند.
وی افزود: با این حال کارکنان سفارت می گویند چیزی نشده است و آنان همه چیز را در مورد اوضاع لیبی مخفی می کنند .... کاردار به ما می گوید که کشته شدگان حدود صد، دویست یا سیصد نفر هستند و این مشکلی برای ما ایجاد نمی کند.
این دیپلمات در ادامه اظهار داشت : من به آنان گفتم که چنین نیست . آنان دوستان من هستند که می میرند.
لورنس کانن وزیر امورخارجه کانادا روز سه شنبه گفته بود که سفارت لیبی به وزارت خارجه اطلاع داده که به فعالیت عادی خود ادامه می دهد ولی سفیر لیبی چند هفته پیش با مرخصی استعلاجی به کشورش بازگشته است .
مقامات سفارت لیبی برای اظهار نظر در این مورد در دسترس نبودند.
مترجمام 1403 شماره 027 ساعت 07:43 تمام
۰ نفر