۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7996968
T T
۰ نفر

درخواست رییس جامعه جهان عرب در ایتالیا؟

۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7996968
درخواست رییس جامعه جهان عرب در ایتالیا؟ برلوسکونی دوستی خود با مردم لیبی را ثابت کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 سیاسی.لیبی.سفارت.ایتالیا رم - پروفسور فواد عوده لیبیایی مقیم رم و رییس جامعه جهان عرب در ایتالیا،با تشبیه معمر قذافی به هیتلر و محکوم کردن قتل عام مردم لیبی، رفتار دولت ایتالیا را نیز در قبال فجایع لیبی تقبیح کرد و گفت: نخست وزیر ایتالیا که همواره از دوستی با ملت لیبی سخن می گفت اکنون سکوت کرده است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پروفسور عوده که در جمع تظاهرکنندگان لیبیایی در مقابل سفارت لیبی در رم سخن می گفت ، اظهار داشت : آیا سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا همواره نمی گفت که دوست بزرگ ملت لیبی است ؟ پس حالا لحظه ان رسیده است تا دوستی خود را مردم این کشور ثابت کند.
وی ادامه داد: اگر دولت ایتالیا قصد انجام کاری برای متوقف کردن خونریزی ها در لیبی را ندارد، حداقل تجهیزات پزشکی و دارو برای مقابله با وضعیت اضطراری به این کشور ارسال کند.
این تبعه لیبی در ادامه تظاهرات لیبیایی ها در مقابل سفارت این کشور در رم در گفت وگویی رسانه ای، اظهار داشت: فرودگاه طرابلس تبدیل به یک اردوگاه پناهندگان شده و با کمبود اب و غذا مواجه است.
وی در خصوص رابطه برلوسکونی با لیبی نیز گفت: در حقیقت روابطی که برلوسکونی با جهان عرب دارد ، تنها یک رابطه شخصی است، او با تونس ، مصر و لیبی یک رابطه خصوصی دارد و این چیزی است که ایتالیا نمی تواند به خود اجازه بدهد.
وی گفت: جامعه لیبیایی های مقیم ایتالیا بسیار متفرق است و عقاید مختلفی میان انها وجود دارد اما امروز انها با همدیگر در قبال رویدادهای لیبی متحد شده اند.
به عقیده دکتر عوده، در لیبی هم اکنون یک قتل عام صورت گرفته و نه یک جنگ داخلی و اینکه یک فضای رعب و وحشت ایجاد شده است و کسی که دارای مسوولیت است خود را مطرح نمی کند. اما همه ما از ایتالیا انتظار داریم تا کمک کرده و امکانات بهداشتی، دارو، خون و ابراز همبستگی با مبارزه مردمی که هدف ان همان ارزش هایی است که پایه تمام دمکراسی ها را تشکیل می دهد ؟ دمکراسی که برای همه ازادی، استقلال، برابری می خواهد.
اروپام ** 1596**2171 شماره 238 ساعت 23:52 تمام
۰ نفر