۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7996833
T T
۰ نفر

سرود جام جهانی کریکت در سریلانکا دردسر ساز شد

۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7996833
سرود جام جهانی کریکت در سریلانکا دردسر ساز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/04 فرهنگی.سریلانکا.کریکت.سرود تهران - ماهیندا راجی پاکیس رییس جمهوری سریلانکا از دست اندرکاران برگزاری جام جهانی کریکت در این کشور خواست یک سرود این جام را که تهدید آمیز است حذف کنند.
خبرگزاری فرانسه چهارشنبه از کلمبو گزارش داد که در سرود جام جهانی کریکت که آمیخته ای از زبان تامیلی و سینهالی است به استرالیایی ها که مدافع قهرمانی هستند و به زلاند نوی ها اهانت می شود.
وی مقامات این کشور را به سبب اجازه ساخت و پخش این سرود مورد ملامت قرارداد.
به گفته یک مقام نزدیک به راجی پاکیس در ساخت این سرود سلیقه به خرج داده نشده است. وی خواهان سرودی است که در آن تیم ملی و هواداران آن مورد تشویق قرار گیرند و به دیگر ملت ها اهانت نشود.
بازی نهایی جام جهانی کریکت که با شرکت 14 تیم از یکشنبه در کشورهای هند، سریلانکا و بنگلادش آغاز شده است دوم آوریل (13 فروردین ) برگزار می شود.
یک مقام سریلانکایی گفت که این سرود محصول کار یک شرکت خصوصی است که تیم ملی این کشور را حمایت مالی می کند.
سریلانکا از میزبانان مشترک این بازی ها پیش از این هم دچار مشکلاتی با هواداران این ورزش شده بود زیرا موسیقی و حمل پارچه نوشته ها را در محل بازی ها ممنوع کرده بود.
این اقدامات، انتقادات شدیدی را به همراه داشت که باعث شد پلیس سخت گیری کمتری در ارتباط با مقررات مربوط به محدود کردن پوسترها و پارچه نوشته ها ایجاد کند.
مترجمام 1533** 1446** شماره 103 ساعت 13:12 تمام
۰ نفر