۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7995584
T T
۰ نفر
منابع خبری آفریقای جنوبی: درگیری های لیبی یک کشته بر جای گذاشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/27 سیاسی.تظاهرات مردمی.لیبی پرتوریا - اغلب رسانه های خبری آفریقای جنوبی روز چهارشنبه از کشته شدن حداقل یک نفر و زخمی شدن ده ها نفر در تظاهرات ضد دولتی در لیبی خبر دادند.
به گزارش ایرنا از خبر تلویزیون اس ای بی سی آفریقای جنوبی از طرابلس، پلیس لیبی صبح امروز با حمله به صفوف تظاهرکنندگان لیبیایی در بنغازی ده ها نفر از آنها را به شدت مجروج کرد و یکی از آنها از شدت جراحت کشته شد.
براساس این گزارش، مردم لیبی طی دو هفته اخیر در پی تحولات تونس و مصر امروز را روز خشم لیبی اعلام کرده و قرار گذاشته بودندعلیه معمر قذافی رییس جمهوری این کشور تظاهرات کنند.
اس ای بی سی از قطع تماس های تلفن های شهری، تلفن های همراه و اینترنت این کشور از صبح امروز برای برقراری تماس های بین المللی مردم خبر داد و افزود: این تماس ها حتی در هفته گذشته نیز مختل بود.
تلویزیون ایی نیوز آفریقای جنوبی نیز از ملتهب بودن جامعه شهری طرابلس پایتخت لیبی و دیگر شهرهای این کشور در شمال آفریقای عربی خبر داد و اعلام کرد که جمعیت های پراکنده مردمی در پایتخت نیز آماده هستند با علم به آماده باش نیروهای نظامی و امنیتی و خودروهای آنها، با جرقه ای اعتراضات خود را به گوش مسوولان برسانند.
به گزارش ایی نیوز، بنغازی و طرابلس از دیشب نیز ناآرام و با درگیری های پراکنده ای مواجه بوده اند.
خاورم **1378 شماره 137 ساعت 18:06 تمام
۰ نفر