۲۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7994654
T T
۰ نفر

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان برگزار شد

۲۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7994654
جشن پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/22 سیاسی.j.j بیروت - آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور بیش از 2 هزار مقام و شخصیت برجسته سیاسی، فرهنگی و اقتصادی لبنان از جمله معاون دبیرکل حزب الله، وزیران خارجه، آموزش عالی، کشاورزی، جوانان و ورزش، وزیر مشاور دولت در بیروت برگزار شد.
به گزارش ایرنا از بیروت، در این آیین که با استقبال گسترده مقام های لبنانی و سفیران کشورهای مختلف برگزار شد، نمایندگانی از سوی میشل سلیمان رییس جمهوری ، نجیب میقاتی نخست وزیر ، نبیه بری رییس مجلس و سعد حریری نیز حضور داشتند.
در این آیین همچنین خانواده برخی از شهدای مقاومت، چهره های برجسته سیاسی لبنان و روسای احزاب از جمله ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان ، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، وئام وهاب رییس حرکت توحید حاضر شدند.
اسامه سعد رییس جمعیت ناصری لبنان، حدود 20 نماینده مجلس لبنان، جمع گسترده از علمای اهل سنت، دروز و مسیحی لبنان، روزنامه نگاران و مدیران شبکه های تلویزیونی لبنان و منطقه، جمع گسترده ای از استادان دانشگاه ها و مقام های نظامی ارتش از دیگر مهمانان این مراسم بودند.
غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت، در ابتدای این جشن گفت: انقلاب اسلامی همچنان 32 سال پس از پیروزی خود ثابت و استوار و با نهایت اخلاص و ایثار با پیروزی های بزرگ در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و علمی به پیش می تازد.
وی افزود: دستیابی به فضا از طریق ارسال ماهواره و ورود به جرگه کشورهای دارای انرژی صلح آمیز اتمی، دستیابی به فناوری شلیک موشک و پیشرفت های عظیم در زمینه پزشکی و نانو و همچنین خودکفایی در بسیاری از میادین علمی، کشاورزی و دیگر میدان ها از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر حق کامل ایران در استفاده صلح آمیز انرزی هسته ای تاکید کرده و افزود: سیاست تحریم های اقتصادی علیه ایران نتیجه ای در برنخواهد داشت، بلکه بر عزم و اراده ما در پیشرفت، همان گونه که بر اعتماد به نفس ما می افزاید، خواهد افزود.
وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی ثابت خود، همواره بر سر مواضع حق و عدالت خود و حمایت از حقوق مظلومان باقی خواهد ماند.
رکن آبادی افزود: ما حامی حقیقی و استراتژیک ملت های آزاده ، بویژه لبنان و سوریه و فلسطین و عراق، در رویارویی با سلطه و اشغالگری آمریکایی - صهیونیستی بوده و هستیم و هرگز تلاش های خود را در دفاع از حق و مسائل عادلانه انسانی دریغ نخواهیم کرد.
خاور**1030** شماره 180 ساعت 20:11 تمام
۰ نفر