۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7993486
T T
۰ نفر

رییس جنبش سیاسیاوراسیا روسیه:

۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7993486
رییس جنبش سیاسیاوراسیا روسیه: رفتارهای آمریکا و غرب در مصر نمونه بارز سیاست معیارهای دوگانه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/17 سیاسی.روسیه.مصر.غرب مسکو - رییس جنبش سیاسی اوراسیا روسیه ،با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی از سرکوب مردم توسط نیروهای امنیتی رژیم مصر چشم پوشی می کنند، و از طرف دیگر داعیه دفاع از دمکراسی دارند، گفت:رفتارهای آمریکا و غرب در مصر نمونه بارز سیاست معیارهای دوگانه است.
آلکساندر دوگین امروز (یکشنبه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت : در نتیجه سیاست های دوگانه آمریکا و غرب ، تظاهرات مردم مصر علیه حسنی مبارک به خاک و خون کشیده شد و شمار زیادی از مردم این کشور قربانی رفتارهای فریبکارانه غربی ها شدند.
وی گفت: بر اثر سرکوب نیروهای امنیتی مصر ،صدها نفر در این کشور کشته و هزاران تن دیگر مجروح شده اند و جرم آنها مخالفت با خودکامگی و استبداد است.
کارشناس ارشد روس گفت: در حالی که غرب و آمریکا با مبارک با وجود چنین جنایاتی مماشات می کنند،گفت: اما با دستگیری چند تظاهرکننده در یک کشور مستقل ، غربی ها این کشور را مورد تحریم قرار می دهند.
وی گفت: این گونه رویکردهای دوگانه نشانه سوء نیت غرب در عرصه بین المللی و استفاده ابزاری از مسائلی همچون حقوق بشر و دمکراسی است.
کارشناس ارشد روس در ادامه این مصاحبه، مواضع هسته ای ایران و پافشاری این کشور بر دفاع از منافع قانونی خود را تحسین کرده و گفت: ایران از مواضع خود تحت هیچ شرایطی حتی فشارهای غرب عقب نشینی نمی کند و در مذاکرات هم با پایداری و متانت رفتار می کند.
رییس جنبش سیاسی اوراسیا روسیه ، این رویکرد غرب را که از یک سو خواهان انجام مذاکرات با ایران است و از طرف دیگر این کشور را تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار می دهد، مورد انتقاد قرار داده و گفت: سیاست های غرب در قبال ایران کارساز نیست و برای غرب نیز نتیجه ای ببار نخواهد آورد وی گفت: آمریکا و غرب باید حقوق هسته ای ایران را برسمیت بشناسند و از طرح ادعاهای بی پایه و اساس علیه برنامه هسته ای ایران خودداری کنند.
اروپام1773**/2242 شماره 083 ساعت 12:58 تمام
۰ نفر