۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7991743
T T
۰ نفر
سخنگوی اوباما از امکان قطع کمک های مالی به مصر خبر داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/09 سیاسی.آمریکا.سخنگوی رئیس جمهور.مصر نیویورک - رابرت گیبز سخنگوی رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که آمریکا ممکن است در ارائه کمک های مالی به مصر تجدید نظر کند.
به گزارش ایرنا، بدنبال تظاهرات گسترده مردم مصر، دولت آمریکا در برخورد با این مسئله با سردرگمی روبرو شده و امروز سخنگوی رییس جمهور آمریکا اعلام کرد: در صورتی که دولت مصر به خواسته های تظاهرکنندگان بی توجهی کند آمریکا در کمک های مالی سالانه اش به این کشور تجدید نظر خواهد کرد.
آمریکا سالانه یک میلیارد و 500 میلیون دلار به مصر کمک مالی می کند که تقریبا 85 درصد آن در زمینه نظامی است.
گیبز به خبرنگاران گفت: خشونت به هر شکلی باید متوقف شده و به نارضایتی های مردم باید رسیدگی شود.
وی که با احتیاط تمام با خبرنگاران صحبت می کرد، تصریح کرد که آمریکا اوضاع را به طور کامل دنبال می کند.
دولت آمریکا به شدت نگران حرکت اسلامی مردم مصر است و عمده شبکه های خبری آمریکا حرکت مردم مصر را با انقلاب ایران مقایسه کرده اند.
شبکه فاکس نیوز امروز اوباما را با کارتر و حسنی مبارک را با شاه مخلوع ایران مقایسه کرد. در همین شبکه یکی از کارمندان ارشد سازمان سیا گفت که آمریکا سالها است از یک رژیم فاشیستی مانند رژیم مبارک حمایت کرده و این حمایت یک اشتباه بزرگ بوده است.
مایکل شوئر در مقایسه ایران با مصر گفت: ایران در مقایسه با سایر کشورهای عربی از نظر آزادیهای اجتماعی و حق تجمع بهترین است.
به گزارش برخی از خبرگزاریها، وضعیت مردم اقتصادی مردم مصر به حدی ناگوار است که تقریبا نیمی از مردم این کشور با درآمد روزی 2 دلار زندگی می کنند بسیاری معتقدند که آمریکا در برخورد با حرکت مردم مصر نمی داند چه راهبردی را پیش بگیرد.
اروپام ** 2252 1080** شماره 024 ساعت 05:40 تمام
۰ نفر