۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7991633
T T
۰ نفر

یک روزنامه هندی:

۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7991633
یک روزنامه هندی: موضع غیرمنطقی گروه 5+1 موجب عدم موفقیت مذاکرات شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/08 سیاسی.مذاکرات.اتمی دهلی نو- روزنامه هندی پرشمارگان سهارا اردو روز جمعه درگزارشی نوشت: موضع غیرمنطقی گروه 5+1 در مذاکرات استانبول موجب عدم موفقیت مذاکرات استانبول شد.
به گزارش ایرنا این روزنامه در گزارش خود نوشت: ایران حسن نیت و شفافیت را در مساله اتمی از خود نشان داده است اما طرف مقابل از ایران مطالبات غیرقانونی و غیر منطقی داشت و ایران نیز هیچگاه این مطالبات را نخواهد پذیرفت چرا که 5+1 به حقوق ملت ها احترام نمی گذارد.
این روزنامه نوشت: قوانین بین المللی بر احترام به حقوق ملت ها بشدت تاکید می کنند واگر احترام به حقوق ملت ها و همکاری بین ملت ها وجود نداشته باشد امنیت در جهان امکان نخواهد داشت.
به نوشته این روزنامه ایران برای مذاکرات بدون شرط همیشه اعلام آمادگی کرده و معتقد است ملت ایران در مورد حفظ منافع خود و امنیت جهانی نقش مهمی ایفا می کند.
این روزنامه همچنین نوشت: کشورهای گروه 1+5 تحت فشار نیروهای صهیونیستی و سلطه طلب قرارداشته اند و آمریکا نیز علاقه مند به حل مساله هسته ای ایران نیست.
این روزنامه همچنین با اشاره به دعوت ایران برای بازدید نمایندگان بیش از 100 کشور جهان از تاسیسات اتمی خود قبل از مذاکرات استانبول نوشت: فعالیت های اتمی ایران کاملا شفاف است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها شفافیت فغالیت های ایران را تایید کرده است.
آساق 1431**589 شماره 092 ساعت 16:35 تمام
۰ نفر