۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7991073
T T
۰ نفر
بیانیه اتحادیه اروپا درباره تحولات سیاسی لبنان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/06 سیاسی.آمریکا.منافقین برلین - هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اطمینان دارد تشکیل دولت در لبنان مطابق با قانون اساسی خواهد بود، از همه طرفها خواست خویشتن دار باشند.
به گزارش ایرنا، کاترین اشتون عصر روز سه شنبه با انتشار اعلامیه ای افزود : نخست وزیری که در لبنان منصوب شده حتی الامکان باید وسیع ترین اجماع را در شکل دهی دولت ایجاد کند زیرا این به نفع ملت لبنان خواهد بود.
وی در این اعلامیه آورده است: من انتظار دارم که دولت جدید نیز به تعهدات بین المللی احترام بگذارد.
اشتون با ابراز نگرانی از احتمال بروز خشونت در لبنان گفت که وی حمایت خود را از لبنان مستقل و دمکراتیک اعلام می کند.
نجیب میقاتی ظهر روزسه شنبه با کسب 68 رای نمایندگان مجلس بر سعد حریری ( با کسب 60) به پیروزی رسید و به عنوان نخست وزیر جدید لبنان معرفی شد.
نخست وزیر جدید لبنان در اولین سخنان رسمی خود پس از دریافت حکم تشکیل کابینه از رییس جمهوری کشورش در جمع خبرنگاران گفت که تلاشها و دیدارهای خود را برای تشکیل کابینه از روز پنج شنبه شروع خواهم کرد.
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز پس از انتصاب شدن میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان گفت ما از نامزدی نجیب میقاتی حمایت کرده ایم و از وی می خواهیم که دولت وحدت ملی را تشکیل دهد.
نصرالله تاکید کرد: وضعیت کنونی لبنان مسئولیت پذیری همگان را می طلبد و من از همگان می خواهم که از این فرصت استفاده کنند.
برخی ازطرفداران سعد حریری نخست وزیر برکنار شده لبنان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با ایجاد آشوب و درگیریهای خیابانی در لبنان به برخی مراکز و نمایندگان رسانه ها در بیروت حمله کردند.
اروپام **250** شماره 001 ساعت 01:12 تمام
۰ نفر