۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7990785
T T
۰ نفر
جمع آوری 10 میلیون امضا علیه نخست وزیر ایتالیا / برلوسکونی به فحشا ، اخاذی و نقض قانون اساسی متهم شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/02 سیاسی.برلوسکونی.استعفا.ایتالیا رم - اپوزیسیون ایتالیا سیلویو برلوسکونی نخست وزیر این کشور را متهم به خیانت ، اخاذی و نقض قانون اساسی کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی حزب چپ گرای میانه دمکرات ها - بزرگترین حزب اپوزیسیون ایتالیا، پیئر لوئیجی برسانی دبیر این حزب، برلوسکونی را متهم به خیانت به قانون اساسی کرد.
برسانی در گفت وگویی تلویزیونی با شبکه رپوبلیکا تی.وی گفت: برلوسکونی از سوی دادستانی شهر میلان در شمال ایتالیا، متهم به فحشای نوجوانان و اخاذی شده و به قانون اساسی خیانت کرده است.
وی سپس وعده داد: حزب دمکرات به منظور درخواست استعفای برلوسکونی که متهم به فحشای نوجوانان است، به جمع آوری امضای شهروندان در سراسر کشور می پردازد تا با این اقدام از تمام ایتالیایی هایی که تحمل چنین مواردی را ندارند، حمایت کند.
وی افزود: حزب ما از اول ماه فوریه آینده با مستقر کردن 10 هزار پایگاه در سراسر کشور به جمع آوری 10 میلیون امضا برروی متنی با عنوان آقای برلوسکونی شما باید استعفا دهید، زیرا ایتالیا را در برابر جهانیان سیاه رو کرده اید و کشور اعتبار خود را از دست داده است. شما باید به خانه خود باز گردید. ایتالیا نیاز به نگاهی فراتر از این دارد تا بتواند با مشکلات واقعی کشور مانند رشد اقتصادی، کار، مالیات، سیستم تحصیلی، دمکراسی سالم و آینده جوانان مقابله کند.
آقای برلوسکونی شما با ناتوانی در اداره دولت و منافع شحصی خود مانعی برای رشد ایتالیا شده اید و به همین دلیل باید استعفا دهید.
این در حالی است که برلوسکونی بار دیگر تمامی اتهامات مذکور را رد کرد و ضمن تاکید براینکه در دادگاه حاضر نخواهد شد، خواستار تنبیه دادستان هایی که وی را متهم کرده و از او بازجویی کرده اند، شد.
جانفرانکو فینی رییس مجلس نمایندگان ایتالیا نیز علیه برلوسکونی سخن گفت و در این اظهار داشت : کسی که در انتخابات سیاسی پیروز شده است نمی تواند فکر کند که بالاتر از قانون قرار دارد.
چهارشنبه گذشته ده ها تن از زنان حزب دمکرات ایتالیا به دنبال رسوایی های اخیر اخلاقی برلوسکونی که زلزله ای سیاسی رسانه ای در این کشور به همراه داشت، با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مقابل ساختمان نخست وزیری در شهر رم، خواستار استعفای وی شدند.
روبرتا آگوستینی مسوول کنفرانس زنان حزب دمکرات، ضمن تقاضای استعفای نخست وزیر گفت: برلوسکونی هیچ احترامی برای اخلاق عمومی قایل نیست و با رفتار خود زنان را تحقیر و چهره آنان را لکه دار می کند.
معترضان در حالیکه پارچه ای با نوشته بزرگ با این مضمون که حیثیت ما فروشی نیست و با امضای زنان حزب دمکرات و پرچم این حزب در دست داشتند، مقابل ساختمان نخست وزیری فریاد می کشیدند: برلوسکونی استعفا - استعفا.
هفته گذشته به دنبال افشای روابط نامشروع برلوسکونی با نوجوان مهاجر مراکشی معروف به روبی، برخی از نمایندگان مخالف دولت ایتالیا خواستار استعفای نخست وزیر شده و حتی رییس جمهوری این کشور و واتیکان خواستار روشن شدن هرچه سریع تر این مساله شده اند.
در پرونده قضایی دادستانی شهر میلان که برلوسکونی را به اتهام روابط نامشروع با نوجوان مهاجر مراکشی به دادگاه احضار کرده به مکالمات تلفنی این دختر مراکشی اشاره شده که از نخست وزیر تقاضای پنج میلیون یورو در ازای سکوت و لکه دار نشدن نامش کرده و برلوسکونی نیز به او وعده داده است که در ازای سکوت وی و پنهان کردن روابط نامشروع او با سایر نوجوانان، سرتاپای وی را طلا می گیرد.
روبی در یک تماس تلفنی دیگر به نامزد خود گفته بود که برلوسکونی از وی خواسته است تا همانند یک دیوانه به سووالات قضات پاسخ دهد تا به سلامت روانی او تردید شود و در ازای این کار، هر چقدر پول که بخواهد به وی پرداخت می شود و مهم این است که او همه چیز را پنهان کند و چیزی نگوید.
به عقیده دادستانی میلان و براساس شواهد جمع آوری شده از تحقیقات به عمل آمده، گفته می شود که تعداد زیادی از دختران جوان با برلوسکونی رابطه نامشروع داشته اند و اسنادی دال بر اهدا منزل به برخی دختران که در جشن های خصوصی نخست وزیر ایتالیا شرکت می کردند، وجود دارد.
این درحالی است که برلوسکونی تاکنون تمام اتهامات را رد کرده و از ظلم و جفای قضایی علیه نخست وزیر صحبت می کند.
برلوسکونی در پیامی ویدیویی گفته است: اینکه من برای روابط نامشروع با یک زن، پول پرداخت کرده باشم، غیر قابل قبول است. این چیزی است که هرگز در طول زندگی انجام نداده ام و آنرا اهانت به حیثیت خود محسوب می کنم.
دیپلمات ها و کارشناسان عقیده دارند که با توجه به اقتصاد پرمخاطره، ایتالیا نمی تواند یک دوران طولانی توقف سیاسی ناشی از نبرد میان قوه اجرایی و قضایی را تحمل کند و برلوسکونی دیگر توان رهبری یک اکثریت مستحکم در پارلمان را ندارد.
اروپام ** 2171 1080** شماره 173 ساعت 22:51 تمام
۰ نفر