۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7990664
T T
۰ نفر

حسن نصرالله از ولید جنبلاط استقبال کرد

۲ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7990664
حسن نصرالله از ولید جنبلاط استقبال کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/02 سیاسی.خارجی.سید حسن نصر الله.لبنان بیروت - سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب از ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان استقبال و در خصوص موضع و سخنان جنبلاط در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته و مرحله آینده لبنان با وی گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا از بیروت، در این دیدار که غازی العریضی وزیر سابق راه لبنان و وفیق صفا از مسئولان حزب الله حضور داشتند، آخرین تحولات لبنان و چشم انداز این کشور در دو سطح دولتی و مردمی و مواضع اخیر جنبلاط که در این کنفرانس خبری اعلام شد، بررسی شد.
روزنامه لبنانی السفیر نیز روز شنبه به نقل از منابع برجسته سوریه نوشت: ما نسبت به راهکارهای ملی و عربی ولید جنبلاط آسوده خیال شدیم.
این روزنامه لبنانی به نقل از منابع شرکت کننده در نشست نمایندگان حزب سوسیالیست با ولید جنبلاط افزود: جنبلاط در دیدار با نمایندگان خود بر حمایت از مقاومت در لبنان به خصوص در مقابله با پیامدهای دادگاه حریری و ایستادن در کنار سوریه تاکید کرد.
السفیر در پایان نوشت: جنبلاط برای اتخاذ موضع نهایی جلسه دیگری را قبل از شروع مشورت های میشل سلیمان رییس جمهوری با نمایندگان مجلس تشکیل خواهد داد و این گفتگوی وی با نمایندگان حزب خود بیانگر حمایت از عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان کاندیدای گروه 8 مارس است که در مشورت های روز دوشنبه با 65 رای (57 رای نمایندگان گروه 8 مارس به علاوه 7 رای قطعی از نمایندگان جنبلاط و یک رای از نقولا فتوش ) به پیروزی خواهد رسید.
السفیر به نقل از منبع گروه 8 مارس نوشت: تمامی فشارهای گروه دیگر تاثیری بر روی موضع جنبلاط نداشته است.
روزنامه لبنانی اللواء نیز روز شنبه نوشت: برخی از نمایندگان حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان چون غازی عریضی وزیر راه و ترابری ،وائل فاعور وزیر مشاور و اکرم شهیب وزیر مهاجران دولت انتقالی حریری و علاء ترو نماینده این حزب در مجلس در خلال نشستی قبل از کنفرانس روز گذشته جنبلاط بر حمایت از موضع وی تاکید کردند.
گفتنی است ولید جنبلاط در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته در منزل خود گفت: ما در کنار مقاومت،حزب الله و سوریه خواهیم بود و از سخنان سعد حریری در خصوص متهم کردن گروه 8 مارس انتقاد کرد.
خاورم 1030**2021* شماره 052 ساعت 11:00 تمام
۰ نفر