۱ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7990551
T T
۰ نفر
پیش بینی رییس مجلس لبنان درباره ایجاد مشکل برای تشکیل دولت جدید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/01 سیاسی.خارجی.بری.لبنان بیروت - نبیه بری رییس مجلس لبنان گفت: من همچنان به تلاشهای ریاض و دمشق امیدوارم چرا که اگر گروه 8 یا 14 مارس در مشورتهای میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان برای تعیین نخست وزیر دولت جدید با اختلاف دو رای هم پیروز شوند، بخاطر برخی مشکلات دولت هرگز تشکیل نخواهد شد.
به گزارش ایرنا از بیروت، بر اساس اخبار منتشره تاکنون هفت تن از 11 نماینده حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان وابسته به ولید جنبلاط به مخالفان 8 مارسی پیوسته اند که با احتساب 57 نماینده 8 مارسی مجلس لبنان، شمار نمایندگان موافق 8 مارس به 64 نفر خواهد رسید یعنی دقیقا 50 درصد تعداد اعضای 128 نفری مجلس لبنان ؟ در نتیجه احتمال پیروزی یکی از دو جناح مطرح لبنان تنها با اختلاف یک یا دو رای ممکن خواهد بود.
نبیه بری رییس مجلس لبنان در گفت و گو با روزنامه لبنانیالسفیر و النهار که روز جمعه منتشر شده گفت: ما از سخنان شب گذشته سعد حریری نخست وزیر برکنار شده لبنان استقبال می کنیم چرا که این سخنان طبق قانون اساسی بود ولی در عین حال از هجوم 14 مارس علیه وزرای مستعفی گروه 8 مارس تعجب می کنیم.
سعد حریری نخست وزیر برکنار شده لبنان پنجشنبه اعلام کرد که از طرف فراکسیون المستقبل و سایر هم پیمانانش برای نخست وزیری دولت جدید لبنان نامزده شده و در عین حال اذعان کرد که اگر کسانی به نخست وزیری او تمایل نداشته باشند، طبق قانون اساسی به هر نتیجه ای بدون توجه به ارعاب تن خواهد داد.
دولت سعد حریری اخیرا با استعفای 11 وزیر گروه 8 مارس ساقط شد و مشورتهای میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان برای تعیین نخست وزیر دولت جدید به روز دوشنبه هفته آینده موکول شد.
خاورم 1577**1030**2021* شماره 048 ساعت 13:20 تمام
۰ نفر