۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7988875
T T
۰ نفر
تیراندازی در آریزونا، کنگره آمریکا را به چالش کشید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 سیاسی.آمریکا.تیراندازی.کنگره تهران - حمله مسلحانه و تیراندازی در مقابل فروشگاهی در ایالت آریزونای آمریکا که به مرگ شش تن منجر شد، به چالشی برای کنگره این کشور تبدیل شده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا ، شبکه تلویزیونی یورونیوز روز یکشنبه اعلام کرد، این تیراندازی که روز گذشته (شنبه ) در شهر توسان واقع در ایالت آریزونای آمریکا اتفاق افتاد، منجر به کشته شدن 6 تن و مجروح شدن 13 تن شد.
پلیس آریزونا که معتقد است، سیاستمدار دموکرات هدف این حمله بوده، تصویر یکی از مظنونان به این اقدام مسلحانه را منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، پس از حادثه تیراندازی در آریزونا، در زمان حاضر یک وضعیت بحرانی برای نمایندگان کنگره آمریکا به وجود آمده است. نمایندگان جمهوری خواه برنامه خود را برای رای گیری درباره قانون لغو اصلاح نظام درمانی در این کشور به تاخیر انداختند.
گابریل گیفوردز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در این حادثه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و تیم جراحی حال وی را وخیم اعلام کرده است.
خانم گیفوردز 40 ساله، از نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا است که برای دیدار با تعدادی از افراد به حوزه انتخاباتی اش رفته بود. او ماه نوامبر گذشته، برای سومین بار به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به این حادثه، آن را یک فاجعه عنوان کرد و گفت: این اقدام گیفوردز کاری عجیب نبود. او همیشه این کا را انجام می داد. همیشه به اطرافیانش گوش می داد و به دردها و آرزوهای آنها احترام می گذاشت. این جزیی از ذات همه ما دموکرات ها است. این اتفاق برای آریزونا و همه کسانی که در آمریکا زندگی می کنند، یک فاجعه است.
پس از آنکه مسوولان بیمارستان از وخیم بودن حال نماینده مجلس آمریکا خبر دادند، تعداد زیادی از طرفداران او در یک گردهمایی برای سلامت وی دعا کردند .
جان رول یکی از قضات فدرال مستقر در آریزونا و یک دختر 9 ساله نیز از جمله افرادی بودند که در این حادثه کشته شده اند.
صویر**2351** 1506 شماره 111 ساعت 17:12 تمام
۰ نفر