۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7988817
T T
۰ نفر

سوپراستارها درعرصه سیاست:

۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7988817
سوپراستارها درعرصه سیاست: تجزیه سودان با دیپلماسی هالیوود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 سیاسی.کلونی.سودان.آمریکا گروه هماوریهای خبری- جرج کلونی و یک گروه از همکاران هالیوودی وی در دو ماه گذشته درسودان با برنامه های مختلف ماهواره ای کمپینی را برای عملی شدن دیپلماسی آمریکا دراین کشورآفریقایی به پیش می برند.
آمریکا بلافاصله پس از اعلان برگزاری رفراندوم سودان برای تجزیه یا اتحاد با بخش جنوب، عملیات گسترده نرمی را برای نتیجه گرفتن دراین زمینه با استفاده از سربازان هالیوودی خود به اجرا گذاشت .اقداماتی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رفراندوم اوج بیشتری به خود گرفته است.
ورود کلونی بازیگر سوپر استار هالیوود به سودان آنهم در اوج مسایل سیاسی این کشور، از سوی ناظران به عنوان دیپلماسی هالیوودی آمریکا برای تاثیرگذاری بر یک همه پرسی آفریقایی نام گرفته است.
تاکنون آمریکا از تمامی ابزارهای ممکن برای تجزیه سودان کمک گرفته است.
اقداماتی از قبیل تحریم های ضد سودانی و احتمال لغو آنها در قبال برگزاری رفراندوم جنوب تا تسلیح شورشیان و استفاده از تمام شیوه های جنگ نرم به ابتکار هالیوود مانند ارائه فیلم های مستند ، ارسال ماهواره به فضا، بهره گیری از موسیقی، کلیپهای تصویری و کمپین های دانشگاهی.
بارزترین این اقدامات ارسال ماهواره جستجوگرنگهبان با هزینه کلونی و همکاران وی به فضا است تا پیش از برگزاری رفراندوم سودان بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.
البته این امر تنها اقدام این برنده اسکار و همکاران وی در بخش جنگ نرم و رسانه ای هالیوود علیه سودان نیست. کلونی در سال 2008 یک فیلم مستند از دارفور تهیه کرد و در اکتبر سال گذشته میلادی نیز در سخنانی با حضور باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، ازوی خواست که مانع نقض بیشتر حقوق بشر در سودان شود.
* کمپینی برای دخالت در سودان ---------------------------------- کلونی طی دو ماه گذشته بستر گسترده ای را برای دخالت آمریکا در سودان با توسعه کمپین هالیوودی فراهم کرده است.
به نوشته روزنامه الحیات: امانوئل جال خواننده رپ سودانی الاصل که اکنون مقیم لندن است، به همراه الیشیا کیز و پیتر گابریل دو ستاره دیگر موسیقی به کمپین کلونی پیوسته اند. این سه خواننده با همکاری کلونی و مشارکت کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل و همچنین جیمی کارتر رییس جمهور پیشین آمریکا در یک برنامه موسیقی ویدئو کلیپی را با عنوان ما صلح می خواهیم فراهم کرده اند تا پیام های مکرری را برای مردم سودان پیش از برگزاری رفراندوم ارسال کرده باشند. پیام هایی که جدایی جنوب سودان از این کشور را به طور تلویحی عاملی برای ایجاد صلح دائمی دراین کشور مطرح می کند.
* مامور جنگ نرم آمریکا در تمام جهان ----------------------------------------------- کلونی پیشتر هم مامور جنگ نرم آمریکا علیه کشورهای دیگر بوده است.
ایفاگری نقش خنثی کننده بمب هسته ای ادعایی درباره ایران، به همراه نیکول کیدمن درفیلم maker peace The / صلح طلب/ ازجمله اقدامات وی دراین زمینه است.اوهمچنین درنقش معترضی فعال نسبت به سیاست های حمایتی چین از دولت سودان، کمپین ضد چینی در آمریکا برگزار کرد. دفاع از جدایی طلبان تبت نیز بخش دیگری از فعالیت های این سرباز ناشناس سیا بوده است.
در زلزله هاییتی هم کمپین کلونی برای جمع آوری کمک ها به مردم این کشور درحالی تشکیل شد که سربازان آمریکایی در کمتر از یک روز پس از وقوع این زمین لرزه- دیماه 88 - این کشور را به اشغال کامل خود درآوردند.
* صهیونیست ها خارج از کادر دوربین های کلونی ----------------------------------------------------------- پایگاه اطلاع رسانی اسلام تودی در مقاله ای به قلم دکتر یاسر سعد دراین زمینه می نویسد: هنر، سیاست، تکنولوژی و دانشگاه های ایالات متحده آمریکا متحد می شوند تا یک کشور مسلمان عرب را در لوای حقوق بشر تجزیه کنند و چشم های خود را از زمین و آسمان بر سودان می دوزند، اما جنایات صهیونیست ها علیه زنان و کودکان غزه، کشتار مردم افغانستان و عراق، گوانتانامو و زندان های مخفی آمریکا را نمی بینند. به اعتقاد من، سوء استفاده از مفهوم حقوق بشر زشت ترین شکل نقض حقوق انسانی است.
یک مسوول سودانی نیز در مصاحبه با الشرق الاوسط با بیان اینکه ستاره هالیوود و سازمان های همکار وی رابطه ای با صلح ندارند و انگیزه های پنهان، آنان را هدایت می کند، از تحرکات اخیر آمریکا در خصوص تجزیه سودان و دوگانگی معیارهای غرب انتقاد کرد.
سیف الدین عمر یاسین رایزن فرهنگی سفارت سودان نیز در واشنگتن گفت: نسل کشی های زیادی در اقصی نقاط عالم مشاهده می شود.. در خاورمیانه اسراییل به راحتی علیه فلسطینیان جنایت می کند. کلونی نیازی به ارسال دوربین های خود به خاورمیانه ندارد، زیرا حتی در سی ان ان هم می تواند به راحتی جنایات صهیونیست ها را ببیند، اما چرا هیچ تحرکی برای توقف جنایات اسراییل علیه بی گناهان انجام نمی دهد؟ کلونی و سازمان های همکار وی علاقه ای به صلح ندارند بلکه انگیزه های پنهان دارند.
به گفته رایزن فرهنگی سفارت سودان در واشنگتن: کسانی در پشت پرده بازیهای چهره های سینمایی نظیر کلونی ، دون شیدل، میا فراو و همچنین بسکتبالیست شناخته شده تراسی مگردی پنهان شده اند که خط مشی ها را از پیش تعیین می کنند. هدف آنان جلب عواطف انسانی با استفاده از چهره های مشهوری است که مردم به آنها علاقه دارند...از این رو ملت آمریکا دچار خلسه ای عاطفی می شود و توان بازدارندگی عقلانی در برابر جنگ افروزی حکومت خود را از دست می دهد.
*اهتمام ویژه اوباما به سودان ---------------------------------------- شبکه خبری سودان آیل در گزارشی کامل از توجه ویژه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به تحولات سودان خبر می دهد.
براساس این گزارش: کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با وجود مشغولیت های زیادی که دارد حتی در جریان انتخابات میان دوره ای کنگره روزانه گزارشی را از اوضاع سودان دریافت کرده است. شورای امنیت ملی آمریکا هر هفته سه نشست برای پیگیری تحولات سیاسی سودان برگزار می کند. طی هفته گذشته بیش از 40 هزار پیام الکترونیکی به اوباما ارسال شده و فشار شدیدی از سوی مسوولان کاخ سفید برای برگزاری به موقع رفراندوم جنوب سودان در جریان است.
براساس گزارش شرکت بریتیش پترولیوم جنوب سودان بیش از 90 درصد تولید و ذخیره نفت سودان را در اختیار داردواین منطقه بعد از آنگولا و نیجریه بیشترین تولید نفت را در قاره سیاه به خود اختصاص داده است.
پژوهش **ح.ا1599** شماره 053 ساعت 11:39 تمام
۰ نفر