۱ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7986189
T T
۰ نفر
الدیار:سعد حریری از ادامه کار دادگاه بررسی ترور پدرش صرف نظر خواهد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/01 سیاسی.خارجی.سعد حریری و دادگاه حریری.لبنان بیروت - روزنامه الدیار به نقل از ملاقات کنندگان سعد حریری نخست وزیر لبنان نوشت: مشورت های سوریه و عربستان به نتیجه رسیده و حزب الله و سعد حریری آن را پذیرفتند و حریری تصمیم گرفته به خاطر منافع کشور از ادامه کار دادگاه صرف نظر کند.
به گزارش ایرنا از بیروت، در این راستا روزنامه لبنانی الدیار امروز چهارشنبه نوشت: به زودی دولت لبنان با سازمان ملل مکاتبه کرده و قضات خود را از دادگاه حریری پس گرفته و پروتکل همکاری با این دادگاه را ملغی اعلام خواهد کرد.
این روزنامه لبنانی ادامه داد: حریری در صورت مورد اتهام قرار گرفتن حزب الله از این حزب دفاع خواهد کرد و هرگز با دادگاه حریری نخواهد بود.
گفتنی است بعد از آنکه تلاشهای دادگاه حریری برای ضربه زدن به حزب الله و مقاومت در راستای برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی آشکار شد، این امر مقامات حزب الله را به موضع گیری تند و آشکار نسبت به آن برانگیخت و در مقابل گروه 14 مارس نیز واکنش های متفاوتی از خود نشان دادند و کم کم وضعیت لبنان به سمت بحران روز افزونی سوق داده شد.
قرار بود کیفرخواست دادگاه حریری که با تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی حزب الله را مورد هدف خود قرار داده در ابتدای ماه جاری میلادی صادر شود، ولی هنوز منتشر نشده است.
خاورم 1415**1030**2021* شماره 117 ساعت 16:57 تمام
۰ نفر