۲۷ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7985513
T T
۰ نفر
صدها پرواز فرودگاه های انگلیس به دلیل شرایط جوی لغو شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/27 اجتماعی.انگلیس.سرما لندن - در پی بارش سنگین برف و حاکم شدن یخبندان شدید در اکثر نقاط انگلیس، صدها پرواز ورودی و خروجی فرودگاه های مختلف این کشور در روز شنبه لغو شده و هزاران مسافر را سرگردان نموده است.
به گزارش ایرنا، موج جدید سرمای قطبی که از پنجشنبه شب از نقاط شمالی انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی آغاز شد، طی دیشب و امروز به دیگر نقاط این کشور نیز گسترش یافته و باعث بروز اختلالات شدید در نظام حمل و نقل هوایی، جاده ای و ریلی شده است.
بر اساس گزارش منابع خبری، شرکت بریتیش ایرویز انگلیس کلیه پروازهای خروجی خود را از دو فرودگاه مهم هیثرو و گت ویک در نزدیکی لندن بین ساعات 10صبح تا پنج عصر(به وقت گرینویچ) لغو کرده است.
شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز کلیه پروازهای صبح امروز خود را از فرودگاه گت ویک لغو نموده است.
لغو این پروازها در حالی صورت می گیرد که فرودگاه های انگلیس این روزها به دلیل نزدیکی به تعطیلات کریسمس یکی از پر رفت و آمدترین ایام سال را سپری می کنند.
فرودگاه های بریستول و ساوت همپتون نیز از صبح شنبه بطور کامل تعطیل شده در حالی که پروازها در فرودگاه های اگزتر، سیتی، آبردین، کاردیف و بلفاست با تاخیر و اختلال فراوان انجام می شود.
شرکت های مسافرتی و حمل و نقل هوایی انگلیس طی دیروز و امروز با انتشار اطلاعیه های مختلف از مسافران خواسته اند پیش از عزیمت به فرودگاه ها حتما از انجام پرواز خود مطمئن شوند و در غیر این صورت به هیچ وجه به فرودگاه نروند.
در حالی که دمای هوا شب گذشته در اکثر مناطق انگلیس به زیر صفر سقوط کرده بود، یخبندان شدید سطح بزرگراه ها و جاده ها باعث بروز تصادفات متعدد و ترافیک سنگین شد و صدها خودرو ساعت ها در هوای سرد و برفی در جاده های این کشور گیر افتادند.
پلیس راه انگلیس اعلام کرده است که اکثر جاده ها و بزرگراه ها یخ زده و لغزنده است و از رانندگان خواسته شده در صورتی که سفرشان حیاتی نیست از انجام آن پرهیز کنند.
تلویزیون اسکای نیوز انگلیس در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی نیز گزارش داد که حداقل حرکت 25 درصد از قطارها در نقاط مختلف این کشور لغو شده و بخش دیگری از حمل و نقل ریلی نیز با تاخیر و کندی زیاد انجام می شود.
شبکه بی بی سی نیز گفت: علاوه بر نظام حمل و نقل، دیگر خدمات عمومی نیز به دلیل بارش برف و یخبندان تحت تاثیر قرار گرفته است که از جمله آنها برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند که کارکنان آنان نتوانسته اند بر سر کار خود حاضر شوند.
این شبکه تلویزیونی افزود: تاکنون چندین برنامه ورزشی از جمله 10 مسابقه فوتبال از لیگ های فوتبال انگلیس نیز لغو شده است.
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی انگلیس، امروز و امشب بارش های بیشتری در اکثر مناطق انگلیس به ویژه مناطق جنوبی این کشور روی خواهد داد.
اروپام 345** شماره 057 ساعت 12:49 تمام
۰ نفر