۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984864
T T
۰ نفر

دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه:

۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984864
دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه: سرکوب اعتراضات دانشجویی در انگلیس نقض آشکار حقوق بشر است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 سیاسی.حقوق بشر.انگلیس.ترکیه کوالالامپور - دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه با اشاره به اینکه حرکت دانشجویان انگلیسی تنها یک اعتراض بوده و خطری برای امنیت ملی این کشور نداشته است، گفت: با وجود این سرکوب اعتراضات دانشجویی در انگلیس مصداق بارز نقض حقوق بشر محسوب می شود.
احمد محرم اتلیق که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی به مالزی سفر کرده است روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعمال خشونت علیه دانشجویان ازسوی پلیس انگلیس را غیرقابل توجیه دانست و گفت: رسالت پلیس در همه جای دنیا یکسان است و این نیرو نباید به گروه های سیاسی وابسته باشد.
دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه حوادث اخیر در لندن را نتیجه تفکر ماده گرایی دانست و گفت: کشورهای غربی که همواره از رعایت حقوق بشر دم می زنند خودشان در رعایت این حقوق کوتاهی می کنند و در مواجهه با مشکلات داخلی، چهره واقعی خود را افشا می کنند.
این اندیشمند ترک در ادامه کشورهای غربی به ویژه انگلیس را بزرگترین ناقض حقوق بشر دانست و اظهار داشت: صداقت که یکی از ارزش های انسانی است در سیاست بسیاری از کشورهای اروپایی یافت نمی شود و هرجا که به زیان آنها باشد از بیان راستی ها اجتناب می ورزند و ازسوی دیگر از آزادی بیان و احترام به نظریات دیگران نیز دم می زنند.
وی خاطرنشان کرد: رفتار کشورهای اروپایی در جریان پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا نمونه بارز دیگری از عدم رعایت حقوق بشر توسط این کشورهاست و آنها با این عنوان که ترکیه یک کشور مسلمان است از پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا ممانعت می کنند.
دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه در ادامه تصریح کرد: نوع واکنش دولت انگلیس در مواجهه با اعتراضات دانشجویی این کشور ریشه در وضعیت اقتصادی رو به زوال این کشور دارد به طوری که علاوه بر سیستم اقتصادی، خدمات بهداشتی و بخش تجاری این کشور نیز درحال فروپاشی است.
این اندیشمند ترک همچنین گفت: انگلیس از سال 2000 به بعد دچار بحران بوده و از وضعیت خوبی برخوردار نیست و همه این عوامل در جامعه امروز انگلستان خود را نشان می دهد و ثمره آن مشکلات پایمال شدن حقوق بشر در این کشور است.
دبیرکل مرکز گفتمان فرهنگی ترکیه در ادامه با تاکید بر حمایت کشور ترکیه از برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، گفت: کشورهای غربی با معرفی یک چهره غیرواقعی از ایران قصد دارند این کشور را که از نظر جغرافیایی در مرکز خاورمیانه قرار گرفته و از این جهت دارای موقعیت راهبردی است، از دستیابی به انرژی هسته ای بازدارند.
وی در ادامه تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور اسلامی قدرتمند وظیفه دارند که از طریق گفت وگو خود را به جهانیان بشناسانند تا بتوانند نقش خود را در توسعه و تکامل هویت انسانی به اثبات برسانند.
آساق 335** 1392**1569** شماره 101 ساعت 15:53 تمام
۰ نفر