۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984727
T T
۰ نفر
سفر زایران ایرانی به سوریه در آستانه عاشورای حسینی افزایش یافت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 اجتماعی.خارجی.سوریه.ایران دمشق - سفر زایران ایرانی حرمین شریفین حضرت زینب (س ) و حضرت رقیه (س ) در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به سوریه افزایش یافت .
دست اندرکاران امور حج و زیارت در سوریه در همین زمینه اعلام کردند که در هفته اخیر به نسبت هفته گذشته سفر زایران ایرانی به سوریه با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورا 20 درصد افزایش داشته است .
در همین حال هتل ها، مسافرخانه ها و زائر سراهای دمشق پایتخت سوریه در آستانه فرا رسیدن عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مملو از مشتاقان آن حضرت است.
دفتر سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز از همه زایران خواست تا به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو در این ایام برای سفر به سوریه تنها با کاروان های دارای مجوز این سازمان به سوریه سفر کنند.
این دفتر همچنین از زایران درخواست کرد تا قبل از سفر به سوریه از بیمه شدن خود توسط کاروانی که در آن ثبت نام کرده اند ، اطمینان یابند تا در صورت بروز بیماری یا مشکلات جانبی بتوان از خدمات بیمه آنان استفاده کرد.
سالانه حدود یک میلیون نفر زائر ایرانی به سوریه سفر می کنند که در ایام محرم و عاشورای حسینی دمشق میزبان شماری بیشتری از زایران به نسبت هفته های قبل و بعد از آن است.
ویژه برنامه ها و مراسم دهه اول ماه محرم حسینی در حرمین شریفین حضرت زینب (س ) و حضرت رقیه (س ) و توسط نهادهای ایرانی در سوریه با شکوه خاصی در دو نوبت صبح و شب بعد از نماز جماعت با حضور زایران ایرانی و غیر ایرانی و به دو زبان فارسی و عربی انجام می شود.
در حرم مطهر حضرت زینب (س ) این مراسم توسط دفتر مقام معظم رهبری در سوریه از سه شنبه شب گذشته آغاز شده و تا 10 شب ادامه دارد.
قرآن، سخنرانی، دعای زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و سینه زنی از مهم ترین برنامه های حرم حضرت زینب (س ) است که با حضور زوار ایرانی و غیرایرانی برگزار می شود.
زوار ایرانی همچنین در مراسمی که توسط بعثه مقام معظم رهبری در سوریه در حرم مطهر حضرت رقیه (س ) دختر سه ساله امام حسین (ع) برگزار می شود تا 10 روز به عزاداری و سوگواری می پردازند.
در کنار این برنامه ها اعضای کاروان های حاضر در سوریه با جمع شدن در گوشه و کنار محوطه اطراف حرمین شریفین اقدام به عزاداری و سینه زنی کرده و در سوگ سالار شهیدان اشک ماتم می ریزند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز هر صبح به مدت یک ساعت تا 10 روز میزبان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که شامل قرائت زیارت امام حسین (ع)، عزاداری و سخنرانی است.
مشابه این مراسم هر روز به مدت 10 روز در مدارس ایرانی در سوریه برای دانش آموزان و معلمان برگزار می شود. مدارس دانش آموزان ایرانی در سوریه دارای بیش از 500 دانش آموز و 50 کادر آموزشی است.
آیت الله سید احمد واحدی تولیت حرم حضرت سکینه (س ) نیز در منزل خود به سیزده شب مراسم ویژه ماه محرم را برگزار می کند.
موسسه زیارتی - خدماتی ثامن الائمه نیز روزهای اول، سوم، هشتم، نهم و دهم در هتل های محل اقامت زوار ایرانی برنامه هایی شامل دعای کمیل، زیارت عاشورا و سینه زنی را برگزار می کند.
خاورم1415**6/2312/1436 شماره 128 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر