۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984363
T T
۰ نفر

قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد

۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984363
قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 اقتصاد.انگلیس.قیمت بنزین لندن - متوسط قیمت بنزین معمولی در مناطق مختلف انگلیس در هفته جاری به رقم 22/1 پوند( حدود 2100 تومان ) در هر لیتر رسید که بالاترین رکورد قیمت بنزین در این کشور به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، یک موسسه مستقل موسوم به اکسپرین کاتالیست که در زمینه تحلیل بازار سوخت فعالیت می کند، همچنین روز جمعه اعلام کرد که با توجه به افزایش 5/2 درصدی در نرخ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سوخت از ابتدای سال 2011، قیمت هر لیتر بنزین در اوایل سال آینده میلادی به حداقل 25/1 پوند افزایش خواهد یافت.
بر اساس بررسی های این موسسه متوسط قیمت هر لیتر گازوییل نیز در انگلیس در حال حاضر 26/1 پوند است که هنوز هشت پنس از رکورد قیمت این محصول که در ماه ژوییه 2008 به ثبت رسیده، پایین تر می باشد.
ادموند کینگ رییس انجمن خودروی انگلیس نیز گفت: افزایش قیمت بنزین و ثبت شدن رکورد جدید به این معنا است که در حال حاضر صاحبان خودرو برای پر کردن یک باک معمولی باید حدود شش پوند بیشتر از اوایل سال جاری میلادی بپردازند.
وی بخشی از علل این گرانی را سرمای شدید هوا و بروز اختلال در توزیع سوخت به جایگاه های عرضه بنزین و گران شدن قیمت جهانی نفت اعلام کرد.
وی افزود: به نظر می رسد با این وضعیت و همچنین در پیش بودن افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سوخت، سال جدید میلادی سال چندان خوشایندی برای رانندگان نخواهد بود.
اروپام 345** شماره 110 ساعت 21:52 تمام
۰ نفر