۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984255
T T
۰ نفر
حمله تعدادی از دانشجویان معترض به خودروی حامل ولیعهد انگلیس ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 سیاسی.انگلیس.تظاهرات.پرنس چارلز لندن - شبکه های خبری انگلیس پنجشنبه شب از حمله تعدادی از دانشجویان معترض به خودروی حامل پرنس چارلز ولیعهد انگلیس در مرکز لندن خبر دادند.
به گزارش ایرنا، تلویزیون اسکای نیوز انگلیس گزارش داد: خودروی حامل ولیعهد انگلیس که به همراه همسرش عازم یک فستیوال هنری بود در خیابان ریجنت لندن از سوی تعدادی از دانشجویان مورد حمله قرار گرفت ولی آسیبی به سرنشینان آن وارد نشد.
این تلویزیون افزود: دانشجویان با لگد به خودروی ولیعهد حمله کردند، شیشه های آن را شکستند و به بخش هایی از خودرو رنگ پاشیدند. راننده تلاش کرد بلافاصله از محل دور شود.
شبکه خبری بی بی سی نیز به نقل از یک سخنگوی کاخ کلارنس هاوس،اقامتگاه رسمی ولیعهد، گفت: در این حمله آسیبی به پرنس چارلز و همسرش کامیلا وارد نشد و آنان به رغم این حادثه مطابق برنامه در فستیوال هنری شرکت کردند.
هزاران دانشجوی خشمگین عصر پنجشنبه در اعتراض به سیاست های دولت ائتلافی انگلیس بویژه طرح افزایش شهریه دانشگاه ها در مرکز شهر لندن دست به تظاهرات زدند.
این تظاهرات با حمله متقابل پلیس و دانشجویان در اطراف پارلمان به خشونت کشیده شد و حداقل 22 تظاهرکننده و 9 پلیس مجروح شدند. حداقل 15 نفر نیز تاکنون دستگیر شده اند.
تعدادی از دانشجویان همچنین شیشه های دیوان عالی انگلیس و وزارت دارایی این کشور را که در نزدیکی میدان پارلمان قرار دارند، شکستند.
برخی گزارش ها نیز حکایت از این دارد که تعدادی از جوانان پس از خروج از میدان پارلمان در خیابان آکسفورد شیشه های تعدادی از مغازه ها را شکستند و اقدام به شعار نویسی بر روی دیوار برخی از ساختمان ها کردند.
همزمان با برگزاری این تظاهرات، نمایندگان پارلمان انگلیس طرح جنجالی افزایش سه برابری شهریه دانشگاه ها را تصویب کردند.
اروپام 345** شماره 002 ساعت 00:27 تمام
۰ نفر