۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984221
T T
۰ نفر
چین از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 استقبال کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/18 سیاسی.ایران.چین.مذاکرات هسته ای تهران - دولت چین روز پنجشنبه از مذاکرات تازه بین ایران و گروه1 + 5 که بر سر پرونده هسته ای تهران متمرکز بود، به عنوان گفت و گوهایی مثبت و مفید یاد کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام خبر فوق افزود: جیانگ یو سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت چین معتقد است که این مذاکرات بین اتحادیه اروپا، شش کشور جهان و ایران، مثبت و مفید است و موجب بهبود سطح درک و تفاهم بین طرفین می شود.
وی افزود: امیدواریم که طرفین به حل و فصل مسائل از طریق مذاکرات دیپلماتیک پایبند باشند و به فرآیند گفت و گو ادامه دهند. آنها همچنبن باید در جهت اعتمادسازی دو جانبه گام بردارند و برای پیشرفت پایدار در فرآیند مذاکرات تلاش نمایند.
مذاکرات دو روزه در ژنو بین ایران و نمایندگانی از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از دستیابی به توافق بر سر نشستی دوباره در ماه ژانویه (دی / بهمن ) به پایان رسید.
به گفته تحلیل گران و دیپلمات ها، طرف های مذاکره در جهت از بین بردن بی اعتمادی بین قدرت های دنیا و ایران راه به جایی نبردند، اما سر آغاز فصل جدیدی از مذاکرات را نمایان کردند.
مترجمام 9109** ** 1506 شماره 118 ساعت 17:19 تمام
۰ نفر