۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7984154
T T
۰ نفر
اختصاصی/با ابراز نگرانی از افزایش آلودگی هوا؟ فعالان محیط زیست شهردار را تهدید به اقدام حقوقی کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/18 اجتماعی.انگلیس.لندن.آلودگی هوا لندن - گروهی از فعالان و مدافعان محیط زیست ضمن ابراز نگرانی از افزایش آلودگی هوا در لندن تهدید کرده اند در صورتی که وضعیت آلودگی هوا تغییر نکند، اقدام حقوقی علیه بوریس جانسون شهردار لندن انجام خواهند داد.
سایمون بیرکت مدیر سازمان 'کلین ایر Air 'Clean لندن در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، شهرداری لندن موظف است اقدامات لازم را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا از سطح تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا انجام دهد.
وی گفت:اما شهرداری لندن نه تنها اقدامات کافی را انجام نداده است بلکه تصمیم گرفته از ابتدای سال آینده میلادی، محدودیت های طرح ترافیک را از مناطق غربی مرکز لندن نیز بردارد.
بیرکت تاکید کرد: اگر محدودیت طرح ترافیک از غرب لندن برداشته شود، 12 درصد به آلودگی هوا افزوده خواهد شد.
ما گروهی از محافظان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوای لندن نامه ای به بوریس جانسون شهردار لندن نوشته ایم و به او گوشزد کرده ایم که اگر محدودیت طرح ترافیک را از منطقه غرب لندن بردارد، علیه او به دادگاه شکایت خواهیم کرد.
وی افزود: بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، آلودگی هوای لندن باید تا پایان سال آینده میلادی به سطح استانداردهای جهانی برسد اما شهرداری لندن تقاضای تمدید یک ساله این مهلت را به کمیسیون اروپا ارائه کرده است.
بیرکت گفت: ما یک شرکت حقوقی را استخدام کرده ایم تا این موضوع را برای ما پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه لندن آلوده ترین هوا را در میان شهرهای اروپایی دارد، افزود: سالانه صدها کودک و سالمند در لندن به دلیل استنشاق هوای آلوده جان خود را از دست می دهند و این یکی از زمینه هایی است که وکلای ما قصد دارند در دادگاه به آن اشاره کنند.
مدیر سازمان 'کلین ایر Air 'Clean لندن افزود: ما همچنین از کمیسیون اروپا می خواهیم به درخواست شهرداری لندن برای تمدید یک ساله مهلت این کمیسیون برای کاهش آلودگی هوای لندن و رساندن آن به سطح استانداردهای جهانی مخالفت کند.
وی افزود: این تقاضای شهرداری لندن بر اساس مستندات قوی نیست و تنها برای فرار از جریمه 300 میلیون پوندی کمیسیون اروپا تهیه شده است.
پیش از این، کارینا پرکینز یک یک فعال مدافع محیط زیست و عضو سازمان غیردولتی حفاظت محیط زیستی انگلیس به خبرنگار ایرنا گفته بود: بر اساس ضرب الاجل اتحادیه اروپا به انگلیس، آلودگی هوای شهر لندن باید تا پایان سال 2011 به سطح استاندارد جهانی برسد.اما به دلیل عدم اجرای برنامه های مربوط به کاهش آلودگی هوا در لندن، شهرداری لندن احتمالا نمی تواند تا پایان سال 2011 آلودگی هوای این شهر را کاهش دهد.
وی افزود: شهرداری لندن به اتحادیه اروپا وعده داده است که تا زمان برگزاری بازی های المپیک سال 2012 در پایتخت انگلیس، آلودگی هوای شهر لندن را به سطح استاندارد برساند.
به گفته پرکینز، اعداد و ارقام ثبت شده در تعدادی از ایستگاه های تعیین آلودگی هوا در مناطق مرکزی لندن نشان می دهد که سطح آلودگی هوا در اکثر مواقع بیش از حد استاندارد آن است.
اروپام 345**333** شماره 051 ساعت 11:41 تمام
۰ نفر