۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7983911
T T
۰ نفر

مصاحبه اختصاصی/

۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7983911
مصاحبه اختصاصی/ تحلیلگر یونانی: دیپلماسی ایران در مذاکرات ژنو بسیار موفق عمل کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 سیاسی.مذاکرات ژنو.ایران.یونان آتن - خبرنگار و تحلیلگر مسایل سیاسی یونانی گفت: عملکرد دیپلماسی ایران در مذاکرات ژنو بر پایه منطق قرار داشته و بسیار خوب و موفق بوده است میخائیلیس پسیلوس شامگاه سه شنبه با اشاره به نشست گروه 5+1 با سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان در ژنو، در گفت وگو با ایرنا افزود: نماینده ایران در این اجلاس که امروز به پایان رسید بسیار موفق عمل کرد و این نشانه توانایی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برخورد با موضوعات مختلف است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اعتماد و پافشاری بر حق مسلم خود که از پیمان NPT و قوانین حاکم بر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشات می گیرند به موفقیت خوبی در این مذاکرات دست یافت.
پسیلوس با اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته ای برای توسعه صنایع پزشکی، تامین انرژی و نیز کشاورزی افزود: منابع فسیلی در نهایت، روزی به پایان می رسد و کشورها حق دارند از منابع پاک انرژی هسته ای برای توسعه و رفاه ملت خود بهره گیرند.
وی خاطر نشان ساخت: ایران حق دارد از علوم هسته ای برای مقاصد صلح آمیز استفاده کند و همین موضوع را نیز بر اساس دیپلماسی حساب شده در این مذاکرات، ارایه و موفقیت بسیار خوبی را به دست آورد.
این تحلیلگر سیاسی افزود: مشکل اساسی در مورد پرونده صلح آمیز هسته ای ایران، برخورد دوگانه و سیاسی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است زیرا دولتمردان ایران همواره اعلام کرده اند که برنامه هسته ای کشورشان با نظارت نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرند و از حضور و نظارت نمایندگان این آژانس بر فعالیتهای هسته ای ایران، استقبال کرده اند وی در خاتمه با اشاره به اینکه پیشرفت علوم در راستای مقاصد صلح آمیز مانند توسعه فرهنگهای اصیل و غنی است گفت: دستیابی به علوم مانند توسعه فرهنگهاست و متعلق به ملتهای جهان می باشد و نبایستی این دستاوردها در خدمت و انحصار تعدادی از قدرتهای بزرگ قرار گیرند.
1504**2170 شماره 208 ساعت 23:55 تمام
۰ نفر