۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7983892
T T
۰ نفر
هشدار سازمان کنفرانس اسلامی به رژیم صهیونیستی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/16 سیاسی.مسجد الاقصی.سازمان کنفرانس اسلامی.احسان اوغلو ریاض - سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به حفاری های اخیر رژیم صهیونیستی در مصلای المروانی که در ضلع جنوبی مسجد الاقصی واقع است، به این رژیم هشدار داد.
به گزارش ایرنا ، اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی سه شنبه شب با صدور بیانیه ای همچنین سران کشورهای اسلامی را به واکنش شدید در برابر حفاری های غیر قانونی رژیم صهیونیستی در نخستین قبله گاه مسلمانان جهان فرا خواند.
وی خطاب به سران کشورهای اسلامی گفته است : ایجاد حفاری ها و تونل های متعدد در قسمت های زیرین مسجد شریف الاقصی ، آینده این بنای با عظمت اسلامی را در معرض خطر قرار داده است.
دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در این بیانیه از جامعه جهانی به ویژه سازمان علمی - فرهنگی یونسکو خواسته است تا با اتخاذ موضعی قاطع مانع جریحه دار شدن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان جهان شود .
وی در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است : عدم برخورد به موقع با رژیم صهیونیستی ،امنیت و ثبات منطقه و جهان را به مخاطره خواهد انداخت .
دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی خاطرنشان کرده است: مسجد مبارک الاقصی خط قرمزی است که امت اسلامی در دفاع از آن کوتاهی نخواهد کرد و رژیم اسراییل مسئول پیامدهای هرگونه ضرر و زیان به این مسجد شریف است.
حفاری های اخیر این رژیم اشغالگر منجر به ریزش ستون های اصلی مصلای المروانی شده است که در بخش اصلی مسجد الاقصی واقع شده است .
سازمان کنفرانس اسلامی 57 عضو دارد که جمهوری اسلامی ایران از اعضای تاثیر گذار آن است .
خاورم ** 320 ** 1324 شماره 189 ساعت 19:47 تمام
۰ نفر