۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7983491
T T
۰ نفر
آتش سوزی جنگلی در رژیم صهیونیستی به کنترل در آمد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/14 اجتماعی.رژیم صهیونیستی.آتش سوزی.جنگل تهران-پس از گذشت چهار روز از ناکامی ماموران آتش نشانی رژیم صهیونیستی بر آتش سوزی جنگلی، رییس سرویس آتش نشانی این رژیم امروز از به کنترل در آمدن زبانه های آتش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از حیفا، شیمون روما در این باره گفت: نیروهای آتش نشانی امروز به یمن کمک های بین المللی توانستند کنترل آتش های جنگلی را در دست گیرند اما هنوز آتش سوزی ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: آتش سوزی بطور کامل تحت کنترل است. تمام کانون های مهم آتش سوزی مهار شده اند و در حال حاضر تنها چند نقطه کوچک باقی مانده است.
همچنین اسحاق آهارونوویتش وزیر امنیت عمومی اسرائیل نیز ابراز امیدواری کرد حریق جنگل های شمالی تا چند ساعت آینده بطور کامل اطفاء شود.
در همین ارتباط، یوران لوی سخنگوی سرویس آتش نشانی رژیم صهیونیستی گفت: تنها چند کانون کوچک آتش سوزی باقی مانده است و نیروهای امدادی تلاش می کنند تا ساعات آینده بر آنها فائق آیند.
بیش از سی هواپیما و هلی کوپتر آب پاش امروز یکشنبه عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.
مهار نسبی آتش سوزی جنگل های شمالی رژیم صهیونیستی در حالیست که عملکرد سرویس های امدادی و آتش نشانی اسرائیل برای مهار شعله های آتش در چهار روز گذشته بسیار ضعیف بوده است تا جایی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته به این موضوع اعتراف کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود از کشورهای اروپایی درخواست کمک کرد و به همین منظور روز گذشته حریم هوایی خود را برای ورود هواپیماهای آب پاش باز کرد.
تا کنون این آتش سوزی 41 کشته و بیش از دو هزار نفر آواره بر جای گذاشته است و نیروهای آتش نشانی درباره غلبه بر شعله های آتش در چند روز آینده به دیده تردید نگاه می کنند.
بیشترین تعداد قربانیان این آتش سوزی را مسافران یک دستگاه اتوبوس تشکیل می دهند که به دلیل محاصره شدن میان زبانه های آتش، زنده زنده در آتش سوختند.
علت این آتش سوزی هنوز اعلام نشده است اما بر اساس آخرین آمار بیش از 4 هزار هکتار از اراضی جنگلی در این آتش سوزی طعمه حریق شده است.
مترجمام 1078**9041** شماره 125 ساعت 20:04 تمام
۰ نفر