۲۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7981013
T T
۰ نفر
ایرلند به نیاز خود برای دریافت کمک های مالی اروپا اعتراف کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/29 سیاسی.ایرلند.اقتصاد.بحران تهران - وزیر دارایی جمهوری ایرلند روز شنبه اعتراف کرد که کشورش برای احیای نظام مالی و بانکی خود به کمک های مالی بین المللی نیازمند است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، این درحالی است که مقامات اتحادیه اروپا نیز از آمادگی بسته کمک های مالی خود به ایرلند خبر داده و اعلام کرده اند که میزان این کمک مالی چند میلیارد یورو است که جزئیات آن تا هفته آینده اعلام خواهد شد.
از سوی دیگر، نمایندگانی از صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا به دوبلین رفته اند تا درباره جزئیات این کمک مذاکره کنند.
این درحالی است که رئیس بانک مرکزی جمهوری ایرلند نیز اعلام کرده است که بانک های این کشور به ده ها میلیارد یورو کمک مالی نیاز دارند.
بر اساس این گزارش، هرچند که دولت ایرلند تاکید دارد قادر به تامین هزینه های خود است، ولی در میان دولتمردان این کشور هنوز توافق نظری در خصوص قبول بسته کمک های مالی اروپا حاصل نشده است.
به گفته کارشناسان، بانک های این کشور درعمل توانایی بازپرداخت بدهی های کلان خود را ندارند.
جمهوری ایرلند دومین کشور عضو اتحادیه اروپاست که طی ماه های گذشته مجبور به دریافت کمک از این اتحادیه و صندوق بین المللی پول می شود.
یونان اولین کشور اروپایی بود که در تابستان امسال به خاطر بدهی های سنگین خارجی مجبور به پذیرش کمک هایی به ارزش بیش از 100 میلیارد یورو شد تحلیلگران بیم دارند که با گسترش بحران مالی در اتحادیه اروپا، کشورهای دیگر عضو این اتحادیه نیز دچار مشکلات مشابه مالی شوند.
هرمن ون رومپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا، اخیرا هشدار داده بود که بحران بدهی های کشورهای عضو اتحادیه، بقای این اتحادیه را با خطر فروپاشی مواجه کرده است.
صویر**2351** 1506 شماره 184 ساعت 20:17 تمام
۰ نفر